امام جمعه لواسانات:

نابودی رژیم طاغوت هدف اول و نابودی استکبار جهانی هدف نهایی است

امام جمعه لواسانات قیام خونین مردم قم را حرکتی بسیار بزرگ و هدف‌دار خواند و گفت: خشم نسبت به حکومت پهلوی تداوم یافت و نابودی رژیم شاهنشاهی هدف اول بود؛ هدف نهایی نابودی استعمار و استکبار جهانی و نماد آن آمریکا است.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در پیام جمعه این هفته که به دلیل وضعیت نارنجی کرونا در شمیرانات و لغو نماز عبادی سیاسی جمعه به صورت ویدئو منتشر شد، افزود: آمریکا نباید در منطقه و هیچ کجای جهان جولان دهد، و هیچ جریان شرقی و غربی نباید بر مسلمانان و مردم دنیا سلطه داشته باشند؛ هدف اصلی این است.


بیشتر بخوانید؛

انتقاد امام جمعه یزد از سطحی نگری در سیستم آموزش ایران


وی افزود: اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گذشت و شاهد اتفاقات اخیر در آمریکای جنایتکار بودیم که چگونه مفتضح شد؛ افول و سقوط و انحطاط آمریکا نزدیک شده و شکی نیست که به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد، و پس از آن با نابودی رژیم صهیونیستی، خون شهد سلیمانی، شهید فخری‌زاده و تمام شهدا به ثمر می‌نشیند.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: پس از تحقق خواست ملت ایران و برچیده شدن حکومت طاغوت، حکومت اسلامی بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه‌پرسی تصویب و تثبیت شد. اما دولت اسلامی نیز باید تحقق یابد که کار سختی است و ما هنوز در این مسیر در حرکت هستیم.


بیشتربخوانید؛

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد منصوب شد


لواسانی اظهار داشت: ساختارها و مدیران باید اسلامی شوند و عدالت به عنوان یک ارزش مطلق در جامعه حاکم شود. نباید در مورد عدالت کوتاهی کنیم که ضربه می‌خوریم.

وی تصریح کرد: بایستی با فساد ساختاری، دولتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جانانه مبارزه شود؛ برای تحقق دولت اسلامی باید امام را الگو قرار دهیم که الگوی ایشان امیرالمومنین (ع) بود‌. در این دولت است که انسان‌ها با کرامت زندگی می‌کنند و مردم سالاری دینی در جامعه حاکم می‌شود.


بیشتربخوانید؛

اختلاف بین نماینده و امام جمعه نتیجه‌ای جز قفل شدن کار مردم ندارد


امام جمعه لواسان یادآور شد: پس از آن نیز تمدن نوین اسلامی باید تشکیل شود و اسلام به عنوان تمدن برتر باشد که زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

لواسانی همچنین تاکید کرد: باید مراقب باشیم دچار غفلت، محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی نابه‌جا نشویم؛ همچون مرحوم آیت الله مصباح یزدی که هیچگاه خیال‌پردازی نکرد و همواره بر پایه دین و بصیرت حرکت کرد. باید تلاش و توکل کنیم تا ما نیز از راه ایشان که فهم درست اسلام و مراقبت از غفلت بود، بهرمند شویم.

وی افزود: بویژه روحانیون باید توجه داشته باشند که اگر غفلت کنند خداوند بر آنان سخت می‌گیرد؛ عصبانیت و ناراحتی در پیشگاه خدا پذیرفته نیست و باید هوای مردم را داشت. وظیفه ما هدایت به سمت عقلانیت و بصیرت است و مستلزم تحقق این مهم آن است که خود اینگونه باشیم. اگر در بندگی خدا و اسلام ذوب شویم، پروردگار راه را باز خواهد کرد.

227722

مطالب مرتبط