معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهورمطرح کرد؛

نقش زنان و خانواده درکارنامه دستگاه های دولتی استان قزوین

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از انجام برنامه های مختلفی از سند ارتقای وضعیت زنان، تقویت روابط خانوادگی و تاب آوری اجتماعی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرسون از قزوین، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در خلال نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده این استان، در سال قبل تصویب و اجرای آن آغاز شده است، بیان کرد؛ بر مبنای گزارشهای مسئولان استان قزوین، اقدامات مختلفی در استان قزوین در رابطه با اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده اجرا شده است.

وی عنوان کرد؛ در زمینه مهارت‌های زندگی، ارتباطی و آموزش و پرورش در استان قزوین، اقدامات خوبی بخصوص برای دختران دانش آموز انجام می‌شود که این امر به تقویت و تحکیم خانواده کمک می‌کند.

معصومه ابتکار مطرح کرد؛ در حوزه جهاد کشاورزی هم اقدامات مشترکی در حوزه تولید محصولات سالم و استاندارد توسط زنان روستایی انجام خواهیم داد.

ابتکار با بیان اینکه توان افزایی زنان روستایی یکی از اهداف و برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، اضافه کرد: این برنامه هم اکنون در استان قزوین در حال انجام است و زنان سرپرست خانوار هم گروه دیگر هدف فعالیت‌های مشترک این برنامه هستند.

وی در رابطه با حضور زنان در پست‌های مدیریتی در استان قزوین بیان کرد: در حوزه انتصاب مدیران زن، استان قزوین رتبه پنجم کشور را دارد.


بیشتر بخوانید؛

امروز با حضور معاون رییس جمهور در قزوین چند طرح به بهرره برداری خواهد رسید

حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در قزوین


معاون رئیس جمهور مطرح کرد: در حوزه خانواده و تقویت روابط خانوادگی نیز طرح مشترکی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود که طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین اجرا خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: در این نشست، گزارشی از نحوه اجرای کنگره ۱۷ هزار شهید و جانباز زن ارائه شد که استان قزوین هم در این کنگره مشارکت دارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد: لایحه حفظ کرامت زنان که هفته گذشته در دولت تصویب شد، لایحه مهمی برای مقابله با خشونت علیه زنان محسوب می‌شود.

معصومه ابتکار مطرح کرد: اجرای استارت آپ‌ها و دیجیتال مارکت، نیز طرح‌های خوبی هستند که امیدواریم در قزوین هم انجام شود.

227705