تاثیر تحولات آمریکا بر بازارها چیست؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: تاثیر تحولات آمریکا بر بازارهای مالی ناچیز است.

به گزارش سایت خبری پرسون، کامران ندری درباره تحولات دیشب آمریکا گفت: در شرایط فعلی اتفاقات دیشب در کنگره آمریکا نمی‌تواند تاثیری بر بازارها داشته باشد. اصل موضوع به انتخاب بایدن برمی‌گشت که تاثیر خود را بر بازارها گذاشت. حالا باید منتظر ماند و دید که پس از به دست گرفتن قدرت توسط بایدن، نگاه تیم آن به روابط ایران و برگشت به برجام چیست و آیا سریع یا طی مدتی طولانی قصد دارند وارد برجام شوند؟ همچنین، عکس العمل کشورمان به برخورد آن‌ها نیز بر روند بازارها تاثیرگذار است.

این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد که منشا اصلی تحولات در انتظارت تورمی به برگشت یا عدم برگشت آمریکا به برجام و واکنش ایران به این موضوع برمی‌گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه سختگیری‌ها نسبت به فروش نفت مدتی است که کاهش یافته است، افزود:اتفاقات چند روز اخیر، خیلی بعید است که تاثیری بر بازارها داشته باشد و اگر هم تاثیری بر بازارهای نفت، طلا، بورس و... بگذارد، مقطعی و گذراست.


بیشتر بخوانید؛

انتخاب نشدن ترامپ درگیری های داخلی در آمریکا را در پی دارد

چین به اتباع خود در آمریکا هشدار داد


این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: از آنجا که اتفاقات دیشب کنترل شد و کنگره هم ریاست جمهوری بایدن را تایید کرده است، احتمال تاثیرگذاری این موضوع بر بازارهای نفت، طلا، بورس و... بسیار کم است.

گفتنی است؛ شب گذشته کشور آمریکا شاهد اتفاقات بی سابقه ای بود، به شکلی که بار دیگر دموکراسی در این کشور زیر سوال رفت، رییس جمهوری آمریکا پیش تر با تحریک طرفداران خود زمینه آشوب های شب گذشته و تسخیر کنگره آمریکا توسط آشوبگران را فراهم کرده که این اقدام آغاز تحولاتی جدی در این کشور خواهد بود و ممکن است بر بازارهای جهانی نیز تاثیر گذار باشد.

منبع: ایسنا

227693