در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده عنوان شد:

اساس حاکمیت الهی عدل و علم است

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اساس حاکمیت الهی عدل و علم است.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، آیت اله محسن اراکی امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت شهید محسن فخری زاده در دانشگاه اراک بیان کرد: بزرگترین خدمت به بشر این است که فرمان جامعه در خدمت علم و عدل باشد، چرا که حاکمیت الهی از انرژی و محبت حضرت محمد و آل محمد(ص) سرچشمه میگیرد.

وی افزود: یکی از امتیازات ویژه مردم ایران گره خوردن رابطه و پیوند آنها با محبت پیامبر(ص) و خاندان مطهر ایشان است که باعث رشد و همدلی مردم شده است.

آیت اله اراکی ادامه داد: در قرآن کریم مفهوم و نقش خداوند به عنوان آغازگر جهان و کسی که در جهان حاکمیت و فرمانروایی دارد بیان شده، در حالی که در مسیحیت صهیونیزم خداوند فقط نقش آفریننده را دارد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: خداوند متعال به انسان اختیار فرمان را امانت داده و انسان با اختیار و فرمان خود به رفتارهایش در زندگی جهت میدهد.

آیت اله اراکی اضافه کرد: در عرفان شیعی معتقدیم خداوند انسان را آفرید و به او اختیار داد تا عاشقانه و با قوه عشقی که دارد خداوند را پرستش کند و معتقدیم حتی فرشتگان نیز خداوند را پرستش میکنند و این از همان قوه عشق که قوه محرکه جهان است سرچشمه میگیرد.

وی یادآور شد: پایه اطاعت از فرمان عشق برخاسته از عقل است و چون انسان همیشه بهترین ها را دوست دارد و به بهترینها عشق می ورزد، ما عاشق محمد(ص) و خاندان مطهر ایشان هستیم، چرا که آنها بهترین ها هستند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به عروج ملکوتی آیت اله مصباح یزدی، گفت: آیت اله مصباح یزدی پرچم‌دار مقاومت علیه انحراف بود و سردار سلیمانی از فرمان روایان این جبهه مقدس بود که عاشقانه در این راه به شهادت رسید و شهید فخری زاده با آن شیوه پیچیده ترور، به دنیا اثبات کرد که هدفش علم بوده و دانشمند هدفداری در جبهه حق بوده است.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شهید محسن فخری زاده یکی از دانشجویان فعال دانشگاه اراک بوده که امروز به مقام رفیع شهادت نایل آمده است.

حجت الاسلام عباس دانشی افزود: شهید فخری زاده، افتخار بزرگ ایران در دانش هسته ای است که سالها با مجاهدت رزمی، علمی و هسته ای باعث ترقی و پیشرفت ایران اسلامی شد.

وی ابراز کرد: شهید فخری زاده با تربیت شاگردان پرتلاش و نخبه همچون خود وی، راه را برای تعالی کشور فراهم کرده است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان مرکزی نیز در مراسم اربعین شهید فخری زاده گفت: در طول تاریخ، کمتر شاهد این موضوع بوده ایم که در کشوری مردم ریز و درشت آن جامعه اینجور عاشق و سینه چاک یک نظام باشند که مردم ایران اسلامی اینگونه عاشق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت السلام‌ ایمانی مقدم افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی مظهر محبوبیت در بین همه مردم شهرها و روستاها بود و این سرباز ولایت، قدرت اقتدار مردمی بودن و شجاعت را در تمام وجود خود به همراه داشت.

وی، شهید دانشمند فخری زاده را الگویی علمی، انقلابی و جهادی برای دانشجویان دانست و بیان کرد: دانشمندان ما همپای نظامیان در حال دفاع از سنگرهای مختلف کشور هستند که نمونه بارز آنان دانشمند رشته فیزیک کشور شهید فخری زاده بود که در عرصه علم و دانش در داخل کشور گمنام و در بین دشمنان ما هدفی برای ضربه زدن به ایران اسلامی انتخاب شده بود.

ایمانی مقدم در پایان با اشاره به جهاد اصغر و جهاد کبیر گفت: نظامیان در جهاد کبیر و دانشگاهیان در جهاد اصغر، همواره در حال دفاع از مبانی انقلاب اسلامی هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم آیین نامگذاری خوابگاه تازه تاسیس شده دانشگاه اراک به نام شهید فخری زاده و رونمایی از نماهنگ یادبود این شهید والامقام صورت گرفت.

227618