رئیس کل دادگستری استان کردستان مطرح کرد:

ضرورت استفاده از نظارت های مردمی در برخورد با مفاسد/ لزوم توجه به تخلفات مدیران

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بحث برخورد با فساد، بهره گیری از نظارتهای عمومی و مردمی بسیار حائز اهمیت است که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود و این مهم مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه نیز می باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، جلسه شورای پیشگیری از جرم امروز با حضور رئیس کل دادگستری کردستان، دادستان عمومی و انقلاب سنندج و اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان با موضوع بهره گیری از ظرفیت ادارات و بخشهای نظارتی در پیشگیری از جرایم و تخلفات مدیران و مقامات دستگاههای حاکمیتی در حوزه ریاست دادگستری کل استان کردستان برگزار شد.

در این جلسه، محمد جباری؛ دادستان عمومی و انقلاب سنندج به تشریح جرم شناختی تخلفات مربوط به حوزه مفاسد اداری پرداخت و گفت: بیش از 70 درصد از تخلفات مربوط به ترک فعل مسئولین است و حجم قابل توجهی از پیشگیری باید معطوف به این مسئله باشد که مدیران با پایش و نظارت دقیق تخلفات مربوط به حوزه های خود موارد را به دستگاه قضایی منعکس نمایند و تا حصول نتیجه لازم آنها را پیگیری کنند .

دادستان عمومی و انقلاب سنندج شناسایی گلوگاه های فساد را در ادارات و سازمانها از اقدامات کلیدی و راهبردی دانست و افزود: مدیران ادارات در ابعاد پیشگیرانه اقدامات آسیب شناسانه خود را به دبیرخانه این شورا ارائه دهند.

در ادامه این نشست، رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: برخورد با مفاسد اداری حول چهار محور مفاسد مالی، اخلاقی، اجتماعی و مقرراتی است و برخورد قاطع با مفاسد هم می تواند بسیار بازدارنده و پیشگیرانه باشد.


بیشتر بخوانید؛

دولت الکترونیک کاغذبازی و فساد اداری را جمع می‌کند؟

رد پای تخلف در سازمان اداری و استخدامی/ تحقیق و تفحص از سازمان بازنشستگی کلید خورد


حجت الاسلام حسینی افزود: در بحث برخورد با فساد، بهره گیری از نظارتهای عمومی و مردمی بسیار حائز اهمیت است که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود و این مهم مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه نیز می باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: ضروری است تا در ادارات و سازمانهای دولتی نسبت به آموزش قوانین حفاظتی و پیشگیری از فساد آموزشهای لازم به کارکنان اقدام گردد و هیاتهای تخلفات اداری نیز مکلفند جرایم مربوط به سازمانهای متبوع خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.در ادامه جلسه

در ادامه، اعظمی؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان نیز از فعالیت سامانه دیده بان مردمی ( سجام ) در استان کردستان خبر داد و گفت : هم اکنون 3 هزار نفر از مردم استان در این سامانه عضو هستند و گزارش مفاسد اداری توسط این سامانه ارسال می شود و دبیرخانه شورا نیز این گزارشات را به بالاترین مسئولین ادارات مربوطه ارسال می نماید و خوشبختانه بسیاری از این موارد منجر به برخوردهای مناسب شده است .

شفیعی ـ استان کردستان

227594