انتقاد معاون استاندار تهران از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در کنترل قیمت تخم مرغ

عسگری گفت: رویه‌ای که هم اکنون در بازار مرسوم شده و با بسته بندی‌های صورت گرفته قیمت تخم مرغ را به گونه‌ای غیر معقول افزایش می‌دهند، غلط است.

به گزارش سایت خبری پرسون، حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار کرد: در طول دو هفته گذشته کمتر از ۵۰ درصد تخم مرغ تولیدی استان در چارچوب مقررات سازمان حمایت از مصرف کنندگان به بازار عرضه شده و مابقی آن عرضه خارج از شبکه بوده که همین عامل نقش تأثیرگذاری در نوسان قیمت داشته است.

وی افزود: رویه‌ای که هم اکنون در بازار مرسوم شده و با بسته بندی‌های صورت گرفته قیمت تخم مرغ را به گونه‌ای غیر معقول افزایش می‌دهند رویه غلطی است و سازمان‌های ذی‌ربط باید با نظارت و قیمت مناسب از این دوگانگی در بازار جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید؛

قیمت ۱۰۰ قلم کالا بازنگری می شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: همان طوری که که در جلسات به صورت مکرر تأکید شده است استفاده از نهاده‌های بخش کشاورزی مستلزم تحویل تخم مرغ و عرضه آن در داخل شبکه قانونی توزیع باشد و در صورتی که همکاری لازم صورت نگیرد، دستگاه‌های نظارتی اقدام عاجل و اساسی را به عمل آورند.

عسگری تصریح کرد: وضعیت قیمت نهاد‌ه‌های دامی با توجه به نظارت‌های صورت گرفته مطلوب است و تاثیرات این موضوع قطعا در بازار با نظارت و مدیریت خود را نشان خواهد داد.

وی در پایان ضرورت نظارت بر قیمت کالا‌های اساسی را به دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار یادآور شد و تاکید کرد هیچ گونه آسیبی به معیشت مردم در نتیجه اهمال دستگاه‌های ذی‌ربط پذیرفتنی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

227541