سی. بی.اس ادعا کرد:

کاخ کنگره امریکا هدف برای انتقام از ترور سردار سلیمانی

شبکه سی. بی. اس مدعی شد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک پیام صوتی هشداری تهدید آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن کاخ کنگره آمریکا در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه سی. بی. اس مدعی شد کنترل کنندگان ترافیک هوایی در نیویورک در پیامی صوتی که توسط این شبکه نیز ملاحظه شده است، یک تهدید مبنی بر این را شنیده اند که «ما یک هواپیما را روز چهارشنبه داخل ساختمان کنگره می فرستیم، انتقام سلیمانی گرفته خواهد شد».

سی. بی. اس در ادامه مطرح می کند: مشخص نیست چه کسی این پیام تهدیدآمیز را فرستاده است. در حالی که دولت آمریکا باور ندارد که این پیام حمله موثق باشد، این اتفاق به عنوان رخنه به فرکانس های هوایی مورد تحقیق قرار گرفته است.

منابع آگاه به شبکه سی. بی. اس گفته اند که به پنتاگون و دیگر نهادها در روز سه شنبه درباره این ضبط صدای دیجیتالی توضیحاتی داده شده است. این منابع همچنین گفتند که بر این عقیده اند این تهدید برای مورد هدف قرار دادن ساختمان کنگره آمریکا در همان روزی که کنگره قرار است نتایج کالج های الکترال را شمارش کند، طراحی شده است.

این شبکه ادامه داد که این اقدام متجاوزانه به دلیل تاثیری که ممکن است بر دستوراتی که خلبانان درباره چگونگی و محل پرواز هواپیماها دریافت می کنند، نگران کننده باشد.


بیشتر بخوانید:

انتقام شهید سلیمانی قطعی است

انگشتر حاج قاسم در دستان خواننده پاپ


منابع آگاه به سی. بی. اس گفتند که روز سه شنبه پیامی به کنترل کنندگان ترافیک هوایی فرستاده شده است که به آن ها یادآور می شود هر تهدید یا هواپیمایی که از مسیر پروازش منحرف شود باید فورا گزارش شود.

سی. بی. اس افزود که اف. بی. آی توضیحی در این باره نداد اما گفت که «تمامی تهدیدهای خشونت بار علیه امنیت جمعی را جدی می گیرد».

بر اساس این گزارش، ادعای سی. بی. اس در پی این مطرح می شود که یک سال از ترور سردار شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد طی حمله ای پهپادی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا می گذرد.

سردار شهید سلیمانی در دی ماه سال گذشته به شهادت رسید. سپاه پاسداران ایران چند روز پس از شهادت او در راستای عملی کردن وعده انتقام سخت، پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق را موشک باران کرد.

مقامات مرتبط در ایران در پاسخ به پیگیری ایسنا درباره این ادعا اعلام کردند که در حال بررسی هستند.

227496