در برنامه بورس نامه شبکه تیوا مطرح شد:

پیش بینی وضعیت بورس در روزهای آینده/ سهامداران تحت تاثیر شایعات و رفتارهای سیاسی قرار نگیرند

نوسانات بازار بورس این روزها باعث تردید و نگرانی بسیاری از سهامداران شده است به نحوی که برخی به دلیل عدم ناآگاهی از این بازار و تحت تاثیر اخبار منفی سرمایه خود را از دست داده و یا در دوراهی خرید و فروش سهم خود قرار دارند. 

به گزارش سایت خبری پرسون، نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورس نامه شبکه تیوا درباره پیش بینی وضعیت بازار بورس تا آخر هفته بیان کرد: ارزش معاملات کماکان پایین است و این نشان از حال ناخوش بازار دارد. باید توجه داشت که برای رشد سهام بنیادی و بزرگ، بازار نیازمند ورود پول های بزرگ است امری که با کاهش ارزش معاملات اتفاق نمی‌افتد و نیازمند محرک‌هایی است که این ارزش افزایش یابد تا در نهایت سهام ها رشد کرده و ارزش خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: برای هفته جاری پیش بینی می کنیم که این وضعیت ادامه داشته باشد و کماکان ارزش معاملات در محدوده پایین بوده و کلیت سهام ها بیشتر نوسان داشته باشد. احتمالا در محدوده یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 350 باشد که بازار بتواند برای صعود موقت مرحله بعد شرایط را فراهم کند.

کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر اخبار داخلی و خارجی بر رفتار سهامداران گفت: برخی از جامعه سهامداران در ناآگاهی یا کم آگاهی نسبت به وضعیت موجود برخورد کرده و گاهی حتی تحت تاثیر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی و جوسازی‌ها سهام ارزنده خود را به فروش می‌گذارند.

وی افزود: هنوز ذهنیت‌های منفی تحت تاثیر شایعات و رفتارهای سیاسی وجود دارد که می‌تواند بر بازار بورس تاثیر بگذارد به همین دلیل لازم است آگاهی‌های لازم به صورت مرتب توسط رسانه‌ها در جامعه پمپاژ شود تا سهامداران براساس رفتار و داده‌های اشتباه تصمیم نگیرند.

میرزایی پیشنهاد داد: کسانی که به حق در خصوص نقدشوندگی سهم خود نگران هستند، می توانند از صندوق‌های موفقی همچون ETF استفاده کنند. بررسی های یک سال گذشته نشان می‌دهد که با توجه به بازارگردانی بسیار قوی و پشتوانه مالی این صندوق‌ها ، هر روز امکان معامله وجود دارد و سرمایه گذاران می‌توانند پولشان را به راحتی نقد کنند.

علاقه‌مندان جهت مشاهده کامل این برنامه می‌توانند به سایت تیوا بورس به آدرس www.tva.tv مراجعه کنند.

227406