وزیر بهداشت:

طرح شهید سلیمانی خط بطلانی بر پیش‌بینی مرگ ۱۲۰۰ نفری در ایران کشید

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما به مرگ حتی یک نفر در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم، اظهار کرد: با همکاری همراهان حاج قاسم با مدافعین سلامت طی ۴۰ روز مرگ‌های ناشی از کرونا به یک سوم رسید و با این طرح نگذاشتیم پیش‌بینی ۱۲۰۰ مرگ محقق شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سعید نمکی در یادواره شهدای مدافع سلامت در کرمان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: با شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی مغز استخوانم سوخت.

وی با اشاره به مراسم تشییع سردار سلیمانی اظهار کرد: در این مراسم عشق و علاقه به سردار دل‌ها موج می‌زد و نمی‌دانم سردار سلیمانی با روح‌ها و دل‌ها چه کرده که جمعیت عظیم از همه اقشار و گروه‌ها در تشییع پیکر پاکش شرکت کردند.

نمکی بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی به حقارت دشمن و بی آبرویی تروریست‌های بین المللی افزود و آنهایی که تصور می‌کردند با ترور این مرد بزرگ به پیروزی می‌رسند را رسوا کرد و با شهادتش بر وحدت جبهه مقاومت افزوده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ایثارگری و جانفشانی شهدای مدافع حرم اظهار کرد: امروز من هم دل شکسته و داغدار عزیزانی هستم که صدیق‌ترین یارانم بودند و آنها را در جبهه سلامت از دست دادم.

نمکی عاشقی را بزرگترین خصیصه سردار سلیمانی دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی دلی سرشار از محبت و سوز و گذاز داشت و سینه‌ای سوخته برای این سرزمین و دلی برای محرومین داشت.

وی پایداری سردار سلیمانی را در دلدادگی و عشق الهی دانست و عنوان کرد: سردار سلیمانی قرار نداشت او آرام بی‌قرار بود به طوری که آرام با یاد خدا و بی‌قرار برای پیوستن به خدا بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: فروتنی، مردم دوستی و بی‌اعتنایی به دنیا از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی هستند و او سال‌ها پیش بود که به مادیات و دل بستگی‌های دنیا پشت کرده بود.

وی با یادآوری رفتار فردی و اجتماعی سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی سیاست زده نبود و یک عمودی را در این خیمه قبول داشت و آن رهبری بود.

نمکی با اشاره به موفقیت طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا بیان کرد: وقتی کرونا در کشور شیوع پیدا کرد ما در اوج تحریم‌ها بودیم و برای تهیه تجهیزات پزشکی و ماسک با مشکلاتی روبرو بودیم اما خوشبختانه با غیرت، همت و شجاعت همه فرزندان این سرزمین پیک اول را به خوبی مهار کردند به طوری که مرگ‌های ما به زیر ۴۰ نفر رسید و در طول ۵۵ روز به صادرکننده اصلی در حوزه تولید ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده و ... تبدیل شدیم و عظمت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد و درماندگی کشورهای که بیش از ما پول و تجهیزات داشتند را نشان داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: موسسات معتبر بین‌المللی برای ما پیش‌بینی کردند که در ماه نوامبر و دسامبر مرگ بالای ۱۲۰۰ نفر را روزانه تجربه خواهیم کرد اما با توجه به تجربیاتم از بسیج، با استفاده از ظرفیت این نهاد طرحی را برنامه ریزی کردیم و نام این طرح را حاج قاسم سلیمانی گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما به مرگ حتی یک نفر در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم، اظهار کرد: با همکاری همراهان حاج قاسم با مدافعین سلامت طی ۴۰ روز مرگ‌های اشی از کرونا در کشورمان به یک سوم رسید و با این طرح نگذاشتیم پیش‌بینی ۱۲۰۰ مرگ در روز محقق شود.

نمکی افزود: با شیوه حاج قاسم که خانه به خانه دنبال داعش می گشت ما خانه به خانه به دنبال ویروس کرونا رفتیم و امروز مفتحریم با همدلی بین ما و بسیج و مشارکت مردم تعداد مبتلایان در کشور به صورت چشمگیری کاهش یافت و این حماسه ملی را خلق کردیم.

227387