۲۹ و ۳۰ بهمن‌ برگزار می‌شود

همایش «اخلاق و فرهنگ شهرنشینی»

نخستین دوره همایش «اخلاق و فرهنگ شهرنشینی» به همت انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری در دهه سوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، این همایش با شعار «اخلاق برای شهروندان، فرهنگ برای زندگی»، روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن‌ماه، به‌صورت مجازی و رایگان برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان تا دهم بهمن‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به نشانی اینترنتی Congress.iranethics.ir در این رویداد علمی-فرهنگی، ثبت‌نام کنند.

«شهرنشینی و جنسیت»، «شهرنشینی وخانواده»، «شهرنشینی و اقتصاد شهری»، «شهرنشینی، فضای شهری و زیبایی‌شناسی»، «شهرنشینی و مدیریت شهری»، «شهرنشینی، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی»، «شهرنشینی و تحولات تاریخی شهرها»، «شهرنشینی، اخلاق و رفتار شهروندی»، «شهرنشینی و مدرنیته»، «شهرنشینی، محیط‌زیست و پایداری شهری»، ا«رائه راهکارها و الگوی کارآمد اخلاق و فرهنگ شهرنشینی» و «شهرنشینی، فناوری و رسانه‌ها» محورهای اصلی این همایش است.

توجه به جنبه‌های توسعه‌ای و‌کاربردی، شناخت ابعاد، مولفه‌ها و شاخص‌های اخلاق و فرهنگ شهرنشینی و آینده‌نگری در خصوص موضوعات و محورهای همایش از اهداف برگزاری این رویداد برشمرده شده است.

نخستین دوره همایش اخلاق و فرهنگ شهرنشینی با همکاری دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علوم بهزیستی، انجمن‌ جامعه‌شناسی ایران، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، انجمن جمعیت‌شناسی ایران، معاونت اجتماعی شهرداری تهران، موسسه رحمان و تعداد دیگری از دانشگاه‌ها و نهادهای علمی، پژوهشی دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.

میرطاهر موسوی و معصومه معارف‌وند به‌ترتیب دبیری علمی و اجرایی این رویداد علمی-فرهنگی را برعهده دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به وبسایت همایش به نشانی Congress.iranethics.ir مراجعه کنند.

227370