مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

سهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ بود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه زنان به عنوان نیمی از جامعه اثرگذاری عمیقی در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی میهن ما داشته اند، تشریح کرد؛ بر همین اساس نقش و سهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی انکارناپذیر و بسیار پررنگ بوده است.

به گزارش سایت خبری پرسون،از قزوین صدیقه ربیعی روز یکشنبه در اولین نشست کمیته زنان چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به منظور هماهنگی برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر و مقام زن و روز مادر که با حضور مشاور امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برگزار شد، تشریح کرد؛ دهه فجر بهترین فرصت برای نشان دادن توانمندی و مشارکت همه‌جانبه زنان در عرصه‌های مختلف است.

وی عنوان کرد؛ انتقال ارزش‌های انقلاب و بازگو کردن حوادث پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برای نسل جوان و نوجوان یکی از مهم‌ترین وظایف مسوولان از جمله مشاوران امور زنان در دستگاه های مختلف اجرایی است.

ربیعی با اشاره به بحران کرونا طرح کرد؛ این شرایط نباید مانعی برای برگزاری برنامه‌ها و همایش‌ها شود و باید به صورت خلاقانه و با رویکرد جدید نسبت به پیش‌بینی برنامه‌های مرتبط با این ایام در فضای مجازی اقدام کرد.


بیشتر بخوانید:

رسالت جشنواره فیلم عمار، تکمیل سینمای انقلاب است

افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس در دهه فجر


وی، هدف از اجرای برنامه های مربوط به سالگرد پیروزی انقلاب از سوی کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را تبیین و انعکاس دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری زنان طی سال‌های پس از انقلاب دانست و بیان کرد؛ این برنامه‌ها نقش موثری در تشویق و ترغیب زنان و برنامه‌ریزی مناسب به‌ منظور نقش‌آفرینی خودجوش آنان در برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

وی همچنین از برگزاری اولین کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید، ایثارگر و جانباز کشور در بهمن ماه امسال خبر داد و طرح کرد؛ به همین منظور ۲۸ زن شهید و ایثارگر در سطح استان معرفی و یاد و خاطره آنان گرامی داشته می شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد؛ برگزاری این کنگره فرصت مناسبی است تا با توجه به نقش و سهم بی‌بدیل زنان در شکل‌گیری، پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس پرداخته شود.

همچنین در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین به ارائه راهکارهای مختلف برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های ایام الله دهه فجر و روز زن و اولین کنگره ۱۷ هزار زن شهید پرداختند.

227317