ارزش بازار اتریوم از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

گزارش های منابع خبری مختلف حاکی از آن هستند که اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ و نخستین آلت کوین صنعت کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال در طی ۲۴ ساعت گذشته روند صعودی شگفت انگیزی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، این رمزارز پرطرفدار در زمان نگارش این خبر در مرز ۱۱۰۰ دلار در حال معامله است و این در حالی است که دیروز در محدوده ۸۰۰ دلار خرید و فروش می شد. بدین ترتیب رکورد جدیدی در رابطه با مارکت کپ یا ارزش بازار این رمزارز به ثبت رسیده است به طوری که از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

شواهد نشان می دهند که عبور از سطوح مقاومتی و پله های صعودی موجود در بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته در تاریخ اتریوم کاملا بی سابقه بوده است و از این رو توانسته است تمرکز بسیاری از علاقمندان حوزه کریپتو را به خود جلب کند.

اتریوم به عنوان یک دارایی دیجیتال با ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلار

ارزش بازار این رمزارز بر اساس گزارش های موجود از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. اتریوم مدت ها بود که پتانسیل خود مبنی بر صعود و جهش شدید را از خود نشان داده بود و انتظار می رفت که به زودی شاهد این رشد باشیم. به طورکلی طیف قابل توجهی از رمزارزهای بازار کریپتو در چند روز اخیر رشد و صعود قابل توجهی را به نمایش گذاشته اند که از جمله آن ها می توان به بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال اشاره کرد که دیروز تا مرز۳۴۷۰۰ دلار نیز اوج گرفت.


بیشتر بخوانید؛

معاون ارشد ریپل چه ارزهای دیجیتالی نگهداری می‌کند؟


از طرفی بر اساس سوابق موجود معمولا با افزایش تقاضا برای خرید اتریوم؛ هزینه سوخت شبکه که برای انجام تراکنش ها در شبکه اتریوم لازم است نیز افزایش می یابد. از طرفی گاوهای بازار بیت کوین اخیرا موفق به ثبت رکوردهای شگفت انگیزی در رابطه با نرخ این رمزارز شده اند و این در حالی است که اتریوم مدت ها بود از این رالی هیجان انگیز عقب مانده بود ولی در طی ۲۴ ساعت گذشته اتفاق دیگری رقم خورد و اتریوم نیز با پرش قابل توجه همراه شد.

با این همه باید توجه داشته باشیم که اتریوم هنوز با بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۱۴۴۸ دلار در مورخ ژانویه ۲۰۱۸ فاصله دارد به طوری که در حدود ۳۴ درصد اختلاف با آن قیمت را نشان می دهد. روندی که در حال حاضر اتفاق افتاده است یادآور رویدادهایی است که بارها در طی چند سال اخیر دیده شده است. به عبارت دیگر هر زمان که گاوهای بازار بیت کوین موفق به ایجاد جهش شدید قیمتی در بازار شده اند؛ اتریوم نیز با پرش قیمتی همراه شده است. در حقیقت روند صعودی و نزولی بیت کوین و اتریوم معمولا همسو با یکدیگر پیش می روند.
از طرفی نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که رمزارز اتریوم در مقایسه با تمامی دارایی ها اعم از سهام، طلا، مس، نقره، دلار و … توانسته است از ابتدای سال تاکنون رتبه اول را از نظر بازدهی و سودآوری به خود اختصاص دهد به طوری که ۴۶۶ درصد سود را به نمایش گذاشته است.

منبع: سام تایمز

227269