تاثیر شگفت انگیز هوش مصنوعی بر کارآیی بیشتر گوشی‌های هوشمند

استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند، تعریف کاربری تلفن همراه را به معنای واقعی تغییر می‌دهد.

به گزارش سایت خبری پرسون، هوش مصنوعی در حال تغییر روش تعامل کاربران با برنامه‌های خود است که امکانات بی شماری را مانند تلفن‌های هوشمند برای نوآوری ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی (AI) به دنیای دیجیتال ما رسیده است. دوره‌ای که تلفن‌های هوشمند از برنامه‌های مبتنی بر ابر و اینترنت وابسته استفاده می‌کردند، گذشته است. اکنون توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه از قدرت هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات افراد استفاده می‌کنند.

توسعه دهندگان برنامه تلفن‌های هوشمند به سرعت با استفاده از هوش مصنوعی در بهبود عملکرد برنامه‌های تلفن همراه سازگار می‌شوند. در اینجا برخی از مزایای AI در زندگی واقعی در برنامه‌های تلفن همراه آورده شده است.

ترجمه‌های فوری

مترجمان برنامه تلفن همراه مدرن دقیق و مفید هستند. اما این برنامه‌ها برای کارآیی کارآمد به اینترنت قوی نیاز دارند. هوش مصنوعی می‌تواند ترجمه‌ای در زمان واقعی ارائه دهد که به اینترنت متکی نباشد. استفاده از هوش مصنوعی در ترجمه کلمات در زمان واقعی، عملکرد برنامه تلفن همراه را بهبود می‌بخشد و به کاربران کمک می‌کند اصطلاحات و جمله بندی‌ها را درک کنند. نمونه‌ای از این قابلیت را می‌توان در Baidu (موتور جستجوی چینی) یافت.

باز شدن قفل چهره

برای اولین بار توسط اپل در سپتامبر ۲۰۱۷ راه اندازی شد، FaceID ویژگی گسترده‌ای بود که مردم از آن برای باز کردن قفل تلفن خود استفاده می‌کردند. نسل اول تشخیص چهره دارای برخی از مشکلات از جمله حساسیت به نور بود و قادر نبود فرد را با عینک یا بدون عینک شناسایی کند. نسل جدید دستگاه‌های آیفون اپل از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص چهره با ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافه شده استفاده می‌کنند. اکنون یک کاربر می‌تواند به راحتی قفل تلفن خود را باز کند حتی اگر ظاهر تغییر کند. جدیدترین Pixel ۴ حسگر اثر انگشت را با شناسایی چهره مشابه FaceID اپل جایگزین کرده است. Pixel ۴’s FaceID حتی اگر چشمان شما بسته باشد، فعال بود و قدرت شناسایی دارد.

افزایش جستجو

امروزه جستجو‌های متنی به صورت سنتی درآمده است. اما ما در طوفان فناوری جستجوی تصویری هستیم. توسعه دهندگان تلفن‌های هوشمند از هوش مصنوعی برای توسعه تشخیص صدا و تصویر برای افزایش عملکرد برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. گوگل قبلا با راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی معروف به گوگل لنز، اجرای این ایده را آغاز کرده است. شما به سادگی از محصول عکس می‌گیرید و بعد این قابلیت همه جزئیات آن محصول را به شما می‌گوید. چنین ویژگی برای در زندگی روزمره کابران مفید بوده و از اتلاف وقت برای جستجوی جزئیات مربوط به یک محصول خاص جلوگیری می‌کند.

تشخیص تصویر

توسعه دهندگان نرم افزار از AI برای پردازش تصاویر دیجیتال با انواع اهداف استخراج داده استفاده می‌کنند. تشخیص تصویر همراه با فناوری AI، در حال حاضر قادر به شناسایی پلاک‌هاست. افراد دارای اختلالات بینایی می‌توانند از برنامه‌های تشخیص تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند. برنامه‌هایی مانند TapTapSee با توصیف واضح آنچه در جلوی لنز دستگاه است، به افراد دارای مشکلات بینایی کمک می‌کنند. CamFind یکی دیگر از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناخت اشیاء و ایجاد پایگاه دانش است.

هوش مصنوعی با اینترنت اشیاء

ترکیبی از هوش مصنوعی با اینترنت اشیا در ایجاد تجارب شخصی برای کاربران بسیار قدرتمند است. وقتی مشتری از برنامه‌ای با چنین فناوری استفاده می‌کند، مقدار زیادی داده در زمان واقعی جمع آوری می‌شود. در هر بار استفاده، هوش مصنوعی برای یادگیری الگو‌های رفتاری مشتری استفاده می‌شود و خدمات مطلوب و ساده‌تری را برای مشتری خاص ارائه می‌دهد. این عملکرد برنامه تلفن همراه را بهبود می‌بخشد. توسعه برنامه‌های تلفن همراه، همراه با اینترنت اشیا، می‌تواند منجر به استفاده بهتر از منابع با بازده بالاتر شود. آن‌ها در کنار هم می‌توانند میزان قابل توجهی از پهنای باند کاربران را حذف کنند.

شناخت احساسات

هوش مصنوعی فناوری مهیج دیگری را فراهم می‌کند که امکان خواندن احساسات انسان را فراهم می‌کند. برای دستیابی به این هدف از پردازش تصویر پیشرفته و تفسیر داده‌های صوتی استفاده می‌شود. این فناوری احساسات انسانی را از طریق صدای صوتی و سیگنال‌های ظریف گفتاری همراه با فناوری تشخیص تغییر حالت چهره ضبط می‌کند. توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه می‌توانند برای افزایش عملکرد برنامه تلفن همراه از این فناوری برای جفت شدن با برنامه‌های موجود استفاده کنند. به عنوان مثال با کمک تشخیص احساسات می‌توانید موسیقی متن متناسب با روحیه کاربر را به جای پخش موسیقی متن تصادفی پخش کنید.

شناخت احساسات انسانی همچنین به نحوه خرید آنلاین کالا‌ها و خدمات با استفاده از برنامه‌ها کمک می‌کند. طبق یک نظرسنجی از صنعت، ۵۴ ٪ از مصرف کنندگان اعلام کردند دستیاران دیجیتال نقش بسزایی در ساده سازی زندگی آن‌ها داشته‌اند. خرده فروشان برای پیش بینی رفتار مشتری از الگوریتم‌های AI همراه با دستیار‌های مجازی استفاده می‌کنند.

احراز هویت پیشرفته برنامه

هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری تجاری به راحتی در دسترس قرار گرفته است. نه تنها سازمان‌های معتبر بلکه مجرمان سازمان یافته نیز از این فناوری و پیشرفت‌ها بهره می‌برند. به همین ترتیب به زودی احتمال حمله سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی زیاد بالا می‌رود. برای جلوگیری از چنین رویداد فاجعه باری، شرکت‌های فناوری در حال توسعه سطوح پیشرفته امنیت داده با لایه‌های اضافه شده از پروتکل‌های امنیتی هستند.

گوگل و اپل خطر را درک می‌کنند و به طور مداوم با جدیدترین وصله‌های امنیتی، پایگاه مشتری خود را به روز می‌کنند. به لطف فناوری پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، بلاکچین و یادگیری ماشینی، توسعه دهندگان می‌توانند منتظر یک فرآیند احراز هویت روان و تجربه کاربر باشند. هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال شناسایی است تا تهدیدات امنیتی مانند بدافزار یا حملات تبلیغاتی را در زمان واقعی در برنامه‌های تلفن همراه که شامل خرید‌های درون برنامه‌ای است، شناسایی کند. با ارائه خرید‌های ایمن و مطمئن در برنامه، عملکرد برنامه تلفن همراه را به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

کلام آخر

هوش مصنوعی در حال تغییر نحوه تعامل کاربران با برنامه‌های خود است. به همین ترتیب با هوش مصنوعی، امکانات بی‌شماری برای نوآوری در صنعت برنامه‌های تلفن همراه وجود دارد. در آینده، هوش مصنوعی موظف است یک اکوسیستم هوشمند سفارشی‌تر برای جمع آوری انبوهی از داده‌های اجتماعی، رفتاری و عاطفی برای ارائه تجارب کاربر ایجاد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

227238