ابهری در گفت و گو با پرسون؛

کمبودهای فرهنگی دلیل تمسخر واکسن داخلی کرونا است

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: عزت نفس و اعتماد به نفس پایین سبب می شود مردم به اجناس داخلی از جمله واکسن ایرانی بی‌اعتماد باشند.

به گزارش سایت خبری پرسون، تولید واکسن کرونا در ایران مانند سایر کشورها در جریان است. چند روز قبل نیز اولین مرحله از تست انسانی واکسن ایرانی کرونا انجام شد و روز گذشته نیز فاز دوم این واکسن تزریق شد. این اقدام با واکنش های متفاوتی مواجه شد. بازخوردهای منفی و تمسخر واکسن تولید داخل توسط برخی رسانه‌ها و هم‌وطنان از جمله این واکنش‌ها بود. در این رابطه خبرنگار اجتماعی پرسون گفت و گویی با مجید ابهری، جامعه شناس داشته که به شرح ذیل است:

مجید ابهری در رابطه با عدم اعتماد به واکسن داخلی کرونا گفت: عده ای از افراد به دلیل کمبودهای فرهنگی و یا ضعف تربیت خانوادگی اعتماد به نفس خود را از دست دادند. در این افراد عزت نفس به پایین ترین اندازه سقوط کرده است.

وی افزود: بعضی افراد از جنس ایرانی استفاده نمی کنند و به خرید اجناس خارجی افتخار می کنند. تمسخر دانشمندان داخلی نشانه ضعف خرد، فرهنگ و دانش است.

این آسیب شناس اجتماعی بیان کرد: در رابطه با ساخت واکسن ایرانی کرونا، افرادی که دارای فرهنگ اجتماعی ضعیف هستند این حرکت علمی و پیشگام را مورد تمسخر قرار می دهند.


بیشتر بخوانید؛

انجام موفقیت آمیز اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا

واکسن کرونای ایرانی بزنیم یا نزنیم؟!


ابهری ادامه داد: انستیتو پاستور و مرکز واکسن سازی ایران 70 سال سابقه ساخت واکسن دارند. ایرانیان باید با کمال افتخار از ساخت واکسن توسط نخبگان خود استقبال کرده و آنها را مورد تشویق قرار دهند.

وی گفت: بعضی از افراد تصور می کنند جنس خارجی حتما خوب است. در حالی که در بسیاری از کشورها زمانی که خودشان تولید داخلی دارند از واردات اجناس خارجی خودداری می کنند. اما در ایران به دلیل کمبودهای شخصیت و عقده های تربیتی حتی جنس ایرانی را با نام و نشان خارجی می خرند و به آن افتخار می کنند.

این جامعه شناس تصریح کرد: در حال حاضر معلوم نیست واکسن ایرانی خیلی بهتر از واکسن های خارجی نباشد. باید اجازه دهیم دانشمندان ما کاری را که شروع کرده اند را به سرانجام برسانند. تا به روزی برسیم که واکسن ایرانی هم در داخل مورد استفاده قرار گیرد و هم به کشورهای نیازمند صادر شود.

گفت و گو از مهسا اخلاقی

227209