معاون استاندار ایلام خبر داد:

سرمایه گذاری فروشگاه اتکا در صنعت غذایی استان

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام عنوان کرد: روسای فروشگاه اتکا برای سرمایه گذاری در زنجیره صنایع غذایی استان قول مساعد داده اند.


به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، جهانگیر رستم زاد با اشاره به دیدار خود با سردار حشمتی پور معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان اتکا، گلسرخ معاون امور اقتصادی سازمان اتکا و دهقان معاون بازرگانی اتکا اظهار داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه کشاورزی و صنعت غذایی برای این مجموعه تشریح شد.

وی تاکید کرد: استان ایلام بر اساس بررسی های انجام شده از نظر امنیت سرمایه گذاری از جایگاه بالایی برخوردار است و شرکت های بزرگ می توانند با آسودگی خاطر در این استان سرمایه گذاری کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام گفت: این استان با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی و جالیزی ظرفیت ایجاد صنایع غذایی زنجیره ای و راه اندازی مجتمع کشت و صنعت را دارد.

رستم زاد از سازمان اتکا کشور خواست در استان ایلام مجتمع های کشت و صنعت و صنایع زنجیره ای غذایی را راه اندازی کنند.

وی یادآور شد: مردم مرزنشین ایلام دین بزرگی به گردن نظام دارند و راه اندازی طرح های تولیدی و صنعتی جبران گوشه ای از مرزداری و وفاداری آنان به نظام است.


بیشتر بخوانید؛

سرمایه گذاری منجر به تحول در استان می شود


سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: مسوولان سازمان اتکا در این دیدار برای سرمایه گذاری در بخش صنایع زنجیره غذایی در استان قول مساد دادند.

کشاورزی استان ایلام در دوره دولت تدبیر و امید در بخش های اعطای تسهیلات برای اجرای طرح های نوین آبیاری، زراعت، دام، طیور، شیلات، آبزیان، باغبانی، مکانیزاسیون، آب و خاک، صنایع، ایجاد طرح های کلانی چون احیای اراضی دشت های دهلران و مهران از حوزه آبریز سد کرخه و سامانه گرمسیری رونق چشمگیری یافته است.

مجموع اراضی زراعی قابل کشت استان ۳۴۰ هزار هکتار است که ۸۰ هزار هکتار آن را اراضی آبی و مابقی را دیم تشکیل داده است که یکی از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه اراضی آبی استان ایلام به شیوه های مدرن و نوین افزایش سطح این اراضی به میزان ۱۸۰ هزار هکتار است.

ارزش محصولات زراعی در این استان سالانه به ۴۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

منبع: ایرنا

227187