بررسی صرافی رمزارزی کوین بِیس(Coinbase)

امروز به سراغ صرافی رمزارزی به نام صرافی کوین بِیس(coinbase) که به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین صرافی ها یا اکسچنج ها در دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال شناخته می شود می رویم.

به گزارش سایت خبری پرسون، کوین بیس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی های رمزارزها در حال حاضر از کاربرهای بیش از ۱۰۰ کشور پشتیبانی می کند و آمار تقریبی کاربرهای فعال این صرافی به بیش از ۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است.

از سویی تنوع خدماتی که این صرافی به کاربرهاش ارائه میدهد زیاد است. از جمله این خدمات می شود به امکان خرید دارایی های دیجیتال از طریق کارت های اعتباری و حساب های بانکی اشاره کرد. این صرافی که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد در ابتدا فقط از طریق فروش مستقیم بیت کوین به مشتری ها خدمات رسانی می کرد ولی به مرور زمان به تنوع خدمات این صرافی افزوده شد. پلتفرم کوین بیس کاملا قانونی هست و با دریافت مجوزهای لازم از مراجع مربوطه شروع به فعالیت کرده. از مزیت های اصلی کوین بیس می توانیم به کارمزد کم و قابل قبول این صرافی در مقایسه با سایر صرافی ها اشاره کنیم.

کوین بیس سال ۲۰۱۸ بود که موفق شد کیف پول اختصاصی خودش در نسخه های اندروید و آی او اس را نیز روانه بازار کند. کیف پول کوین بیس کلید خصوصی را نیز در اختیار کاربر قرار دهد به این معنی که کاربر تسلط کامل و همه جانبه به روی دارایی های خودش دارد و پلتفرم کوین بیس هیچ دخالتی در نگهداری دارایی ها ندارد.

از طرفی خوب است بدانید اگر حساب مبدا و مقصد متعلق به صرافی کوین بیس باشد؛ هیچ کارمزدی به انجام آن تراکنش تعلق نمی گیرد. شما می توانید بلافاصله پس از ساخت اکانت در صرافی کوین بیس اقدام به خرید بیت کوین به اندازه محدود کنید و اگر بخواهید حجم زیادی از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خرید کنید باید چند مرحله رو پشت سر بگذارید که از جمله این مراحل می شود به ارائه و تایید شماره تلفن، ارائه و تایید اطلاعات شخصی و همچنین ارائه و تایید عکس اشاره کرد.

توجه داشته باشید که ایران جزو کشورهای مورد تایید کوین بیس برای ارائه خدمات نیست و شما باید برای استفاده از خدمات این صرافی از فیلترشکن های موجوود با آی پی ثابت استفاده کنید تا در معرض خطر از دست دادن دارایی ها قرار نگیرید.

در رابطه با خدمات پشتیبانی این صرافی باید بدونید که یک راهنمای جامع و کامل و همچنین مجموعه ای از سوالات متداول برای کاربرها تهیه و تدارک دیده شده و احتمالا پاسخ خیلی از سوال هاتون رو در اون بخش پیدا می کنید. در غیر این صورت می توانید ایمیل بزنید تا ظرف ۲۴ الی ۷۲ ساعت به درخواست یا پرسش شما پاسخ داده شود.

از طرفی کوین بیس به عنوان اولین صرافی مورد تایید مراجع قانونی آمریکا شناخته می شود و در نتیجه مثل هر بانک دیگه ای قوانین و مقررات سختی برای مبارزه با پولشویی و همچنین شناخت دقیق هویت مشتری دارد.

مزیت عمده دیگر این صرافی این است که تمامی دارایی کاربرها بیمه هستند و در صورت بروز مشکل یا به سرقت رفتن دارایی ها می تواننداز صرافی خسارت بگیرند.

در نهایت اینکه لازم است بدانید کمتر از ۲ درصد از دارایی کاربرها در این صرافی به صورت آنلاین نگهداری می شود و الباقی کاملا آفلاین و در فضای ذخیره سازی سرد(نامتصل به اینترنت) قرار داده می شوند.

منبع: سام تایمز

227107