شکایت دارندگان ریپل از SEC به دنبال سقوط ارزش دارایی های آن ها

یکی از آخرین گزارش های منبع خبری تحلیلی کریپتو بریفینگ(cryptobriefing) حاکی از آن است که موج عظیمی از دارندگان و سرمایه گذاران رمزارز ریپل شکایتی قانونی را بر علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با حروف اختصاری SEC ترتیب داده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سرمایه گذاران در این پرونده مدعی شده اند که این کمیسیون با معرفی کردن ریپل به عنوان یک اوراق بهادار، تعداد قابل توجهی از علاقمندان به حوزه کریپتو که سرمایه های خود را به رمزارز ریپل اختصاص داده اند را نادیده گرفته و به منافع آن ها آسیب جدی وارد کرده است.

طیف وسیعی از دارندگان ریپل دادخواست لازم بر علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را در مورخ اول ژانویه به دادگاه منطقه رود آیلند آمریکا ارائه داده اند و مدعی شده اند که این کمیسیون بدون در نظر گرفتن منافع سرمایه گذاران؛ ریپل را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده و بدین ترتیب هیچگونه محافظتی از سرمایه گذاران بی گناه انجام نشده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا SEC در مورخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ بود که بر علیه شرکت ریپل شکایت کرده و مدعی شد که صاحبان این شرکت تعداد قابل توجهی از اوراق بهادار ثبت نشده و غیرقانونی را با عنوان ریپل به علاقمندان فروخته اند. بدین ترتیب بسیاری از پلتفرم ها و صرافی های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال که در منطقه ایالات متحده آمریکا مستقر هستند به دنبال این شکایت اقدام به حذف ریپل از فهرست دارایی های قابل پشتیبانی خود کردند و در نتیجه قیمت این رمزارز در طی ده روز گذشته به شدت افت کرده و حتی تا بیش از ۶۰ درصد سقوط کرده است.


بیشتر بخوانید؛

حفظ امنیت بیت‌کوین در برابر حمله هکرها/ روش‌های امن تبدیل کریپتو به دلار


در متن شکایت عمومی دارندگان ریپل؛ از مقامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواسته شده است تا عنوان اوراق بهادار را از رمزارز ریپل جدا کند. از طرفی دارندگان ریپل مدعی شده اند که چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پس ازگذشت هفت سال از آغاز فعالیت ریپل تصمیم به ارائه این شکایت گرفته و آن را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده است؟

از طرفی عنوان شده است که بارها از جِی کلایتون(Jay Clayton) به عنوان رئیس سابق این کمیسیون نیز در ارتباط با دیدگاه SEC درباره ریپل به صورت علنی در رویدادهای مختلف سوال شده بود ولی متاسفانه شفاف سازی لازم در زمان مناسب صورت نگرفت.
دارندگان ریپل در این شکایت مدعی شده اند که اطلاع رسانی دقیق و شفاف از طرف SEC در زمان مناسب به سرمایه گذاران صورت نگرفته تا بتوانند تصمیم منطقی و آگاهانه خود را بگیرند و متاسفانه در نهایت شاهد تحمیل خسارت و زیان چندین میلیارد دلاری به تمامی دارندگان ریپل هستیم.

دارندگان ریپل در این راستا در تلاش هستند تا فرآیند شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از وضعیت قانونی ریپل را متوقف کنند. از طرفی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است تا دادگاه مستقر در منطقه جنوبی شهر نیویورک؛ فرآیند رسیدگی به اختلاف میان SEC و شرکت ریپل به عنوان صادرکننده رمزارز XRP را در ماه فوریه(اسفند ۹۹) آغاز کند.

منبع: سام تایمز

227103