انتخاب آقازاده‌ها در آزمون استخدامی شهرداری تهران

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در لیست برگزیدگان آزمون دستیارمدیران، نام فرزندان و بستگان مدیران ارشد شهرداری به چشم می‌خورد،‌گفت: شایسته‌گزینی نباید قربانی خویش‌گزینی شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری به مدیران شهری درباره موضوع جذب دستیاران مدیران شهری، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌های زیادی برای جذب دستیار مدیران از طریق معاونت منابع انسانی شهرداری آغاز شده است که در مجموع اقدام مثبتی است البته این موضوع ایراد و اشکالاتی هم به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که تزریق خون تازه نیروهای انسانی به مدیریت شهری آغاز شده است، گفت: دستیارمدیران می‌توانند جوانان شایسته‌ای باشند و در اجرای فرصت‌ها و رویکردهای جدید مدیریت شهری را همراهی کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اما من دغدغه و نگرانی دارم که دستیار مدیران مشمول اصول آقازادگی و ژن خوب شوند.

وی بیان داشت: ما عهد کرده‌ایم به عدالت رفتار کنیم و منافع عمومی شهر را بر هر مصلحت دیگری مقدم بدانیم.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: لیست برگزیدگان دستیار مدیران به دستم رسیده و به آن نگاهی انداخته‌ام که نشان می‌دهد گویا از فرزندان و بستگان مدیران ارشد شهرداری که منصوب همین دوره نیز هستند در این لیست وجود دارد.

اعطا گفت: ممکن است برخی بگویند آزمون شهرداری یک آزمون فراگیر عمومی و رسمی بوده ولی حتما ما این قضیه را بررسی و نتیجه آن را دنبال می‌کنیم تا به عدالت رفتار و حق و حقوقی از کسی ضایع نشود.

وی با تأکید بر اینکه دستیارمدیران نباید مشمول اصول آقازادگی شوند، گفت: در جذب دستیارمدیران شایسته‌گزینی نباید قربانی خویش‌گزینی شود.

227066