قائم مقام کمیته امداد آذربایجان‌شرقی:

یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی آسیب پذیر از کرونا در استان پایدار شده اند

قائم مقام کمیته امداد آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک ‌هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی آسیب پذیر در شرایط کرونایی را با صرف هزینه ۴۲۶ میلیون تومان پایدار کرده ایم.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، غلامعلی ملامهدی با تاکید بر ضرورت ارتقای شاخص های مهارتی بین مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: کمیته امداد آذربایجان شرقی، ۲ محور توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های مستضعف را با رعایت کرامت و حرمت کمک شوندگان بطور جدی پیگیری می کند.

وی با اشاره به خدمات این نهاد حمایتی برای پیشگیری از تاثیرات منفی کرونا بر مشاغل مددجویی، گفت: در ۹ ماهه سال جاری یکهزار و ۲۰ نفر تحت آموزش های کسب و کار قرار گرفته اند و برای پایدارسازی طرح های اشتغال نیز برای ۶ هزار و ۱۱۵ نفر دوره آموزش کوتاه مدت با توجه به نوع فعالیت ترتیب داده شده است.


بیشتر بخوانید؛

کرونا در 24 ساعت اخیر در کدام کشورها رکورد زد؟


قائم مقام کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: شیوع ویروس کرونا و اثرات زیانبار آن بر روی برخی مشاغل، ما را بر آن داشت تا به دستگیری از آسیب دیدگان بشتابیم و در این راستا از ابتدای سال تاکنون یکهزار و ۲۰۰ طرح شغلی را با صرف هزینه ۴۲۶ میلیون تومان پایدار کرده ایم.

وی بازاریابی برای تولیدات مددجویی را یکی دیگر از رسالت های کمیته امداد در حوزه اشتغال برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طی پنج مرحله برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی ۱۲۰ طرح شغلی به بازار فروش هدایت شده و برای ۳۰ طرح شغلی نیز بازاریابی مجازی صورت گرفته است.

ملامهدی خاطر نشان کرد: با پشتیبانی خیّران و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و حمایتی، کمیته امداد آذربایجان شرقی در حوزه خودکفایی اقشار محروم کارنامه قابل دفاعی دارد.

227053