عضو شورای شهر تهران:

دادستان در بحث مازوت‌سوزی حقوق عامه را پیگیری کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است قوه قضاییه به موضوع مازوت‌سوزی در تهران توجه بیشتری داشته باشد و دادستانی به عنوان مدعی العموم حقوق عامه مردم را پیگیری کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سید آرش حسینی میلانی در نشست امروز شورای اسلامی شهر تهران از قوه قضائیه خواست نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و دادستان به عنوان مدعی‌العموم، حقوق عامه را پیگیری کند و بحث مازوت‌سوزی را به شکل شفاف مورد رسیدگی قرار دهد.

وی همچنین از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواست به موضوع آلودگی هوا ورود کرده و این موضوع را نه فقط در تهران بلکه در سطح کشور و سایر شهرها پیگیری کند.

میلانی از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز خواست، سنجش دی اکسید گوگرد را براساس سنجنده‌های ماهواره‌ای در استان تهران و استان‌های مجاور شروع کرده و اطلاعات به دست آورده از طریق سنجنده ماهواره‌ای را در اختیار افکارعمومی قرار دهد.

وی با بیان اینکه اطلاعات دودکش‌های کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها منتشر نمی‌شود، گفت: با انتشار این اطلاعات از وضعیت آگاه می شویم چرا که مهمترین داده‌ برای شناسایی‌ این آلودگی از طریق پایش آنلاین از دودکش‌ها انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

تایید مصرف مازوت در واحدهای تولیدی خراسان شمالی


میلانی، در بخشی دیگر از سخنانش از شهرداری به دلیل تاخیر در ارسال دو لایحه ساختمان سبز و صندوق محیط‌زیست و توسعه حمل و نقل عمومی، گلایه کرد .

وی اظهارداشت: اهمیت لایحه ساختمان سبز آن است که اگر ما ساختمان سبز داشته باشیم میزان مصرف برق و انرژی نیز کاهش می‌یابد و فشار کمتری به نیروگاه‌ها وارد می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی در شهرداری دیده می‌شود که آنها نسبت به اهمیت این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند در حالی که مسائل به یکدیگر پیوستگی داشته و باید حتما بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان را پیگیری کنیم.

این عضو شورای شهر، درباره لایحه تشکیل صندوق محیط‌زیست و توسعه حمل و نقل عمومی هم گفت که برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند چشم امیدی نداشته باشید که از بودجه ملی اعتباری برای حمل و نقل عمومی و حفظ محیط‌زیست تهران داشته باشید؛ این نشان می‌دهد باید شهر به خود اتکا داشته باشد و منابع را پیدا کند.

وی، ایجاد صندوق محیط‌زیست را راهکار مهمی برای توسعه حمل و نقل عمومی و حفاظت از محیط‌زیست شهری تهران دانست.

میلانی گفت: کمیسیون سلامت و محیط‌زیست و کمیسیون حمل و نقل شورای شهر به عنوان دو کمیسیون تخصصی بارها این مساله را پیگیری کردند.

منبع: ایرنا

227051