تایید مصرف مازوت در واحدهای تولیدی خراسان شمالی

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با تایید مصرف مازوت در برخی از واحدهای تولیدی این استان، گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز خانگی در ایام سرد سال این واحدها به ناچاراز این سوخت استفاده می‌کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین هراتی اظهار داشت: صنایع مکلف هستند میزان آلودگی ناشی از سوخت مازوت را بررسی و رصد و از سوخت استاندارد استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش میزان مصرف خانگی، به ناچار گاز صنایع قطع و یا محدود می شود از این رو واحدهای تولیدی از مازوت استفاده می کنند.

هراتی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست، سوخت مازوت را در صنایع بررسی می کند گفت: تاکنون مشکلی در زمینه استفاده از مازوت غیراستاندارد در صنایع استان به دست نرسیده است اما تاکید ما این است که واحدهای تولیدی میزان آلایندگی را کنترل و رصد کنند.

وی درباره تاثیر مصرف مازوت بر آلودگی هوا گفت: واحدهای صنعتی بزرگ همچون پتروشیمی و کارخانه سیمان خارج از محدوده شهری قرار دارند از این رو کیفیت هوای بجنورد نمی تواند از این واحدهای تولیدی تاثیر بگیرد.


بیشتر بخوانید؛

مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران تایید شد


معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: به هر حال، این موارد نیاز به بررسی بیشتر دارد.

بر اساس این گزارش هوای بجنورد، مرکز خراسان شمالی در روزهای جمعه و شنبه برای گروه های حساس ناسالم شده است.

شرکت گاز خراسان شمالی برای جلوگیری از قطعی گاز بخش خانگی که در ۱۰ روز گذشته به علت پایداری سرما افزایش زیادی داشته، استفاده از گاز را در برخی صنایع بزرگ استان محدود و یا قطع کرده است.

منبع: ایرنا

227038