به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد؛

وبینار گرامیداشت شهید سلیمانی به زبان روسی

انجمن دانشجویان ایرانی مسکو وبیناری به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد تر‌ور شهید قاسم سلیمانی به زبان روسی برگزار کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، این جلسه که با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد با سخنرانی مهمانانی از کشور های مختلف و پخش کلیپ‌هایی با موضوع شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به پایان رسید.

دبیر انجمن دانشجویان ایرانی مسکو، علی حیدری صدیق ضمن عرض تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همچنین تشکر از مهمانان ارجمند بخاطر حضورشان و آرزوی سلامتی برای تمامی شرکت کنندگان در مراسم و امید بر آنکه در آینده نزدیک پس از اتمام اپیدمی کرونا چنین جلساتی به صورت حضوری برگزار شود گفت: یک سال از بیدار شدن ما گذشت، دشمنان با ترور سردار سلیمانی خواستند نام و یاد او را از بین ببرند غافل از آنکه نتیجه عکس گرفتند.از ساعت یک و بیست دقیقه بامداد سوم ژانویه سال گذشته، ما بیدارتر شدیم و تا کنون نخوابیدیم و نخواهیم خوابید.

او گفت: همانطور که رهبر فقیدمان آیت‌الله خمینی(ره) گفته‌اند: «بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی شب، متفکران ما را می کشید. برای اینکه منطق ندارید، منطق شما ترور است! منطق اسلام ترور را باطل می داند. اسلام منطق دارد؛ با ترور شخصیت های بزرگ ما،اسلام ما تأیید می شود. »

احمد حاجعلی که به نمایندگی از شورای مفتیان روسیه و معاون مفتی انار رمضانوف در امور بین الملل مهمان وبینار انجمن دانشجویان ایرانی مسکو بود گفت: امروز نتیجه این حرکت وحشیانه به شهادت رساندن سردار سلیمانی را میبینیم که حتی ملت آمریکا دست رد به سینه دونالد ترامپ زد و او برای همیشه به زباله‌دان تاریخ منتقل شد.مکتب سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که همان مکتب امام خمینی (ره) میباشد، همان مکتب امام حسین (ع) است که به ما آموخت با ریختن خون خود میتوان پیروز و سربلند بود.

او با اشاره به این مطلب که همانطور که مهاتما گاندی گفت من با مطالعه حسین متوجه شدم چطور می‌توان در خون خود کشته شد و پیروز گشت ابراز کرد: این مکتب زنده است، سردار سلیمانی هنوز زنده است و راهش ادامه دارد.هر قلبی به همچین فرمانده ای عشق میورزد. تاریخ چه خواهد نوشت درباره امثال سردار سلیمانی و چه خواهد گفت راجع به امثال ترامپ؟! درباره انتقام این فاجعه باید گفت که در بین دشمنان ما نمونه ای همچون قاسم سلیمانی نیست که با کشتن او ما آرام بگیریم حتی اگر ترامپ یا نتانیاهو را بکشیم این مقایسه غلطی هست و انتقام نهایی خالی شدن منتطه از شر آمریکاست و ما تا خروج نهایی آمریکایی ها از منطقه آرام نخواهیم نشست.

سخنران بعدی این جلسه دکتر خالد قدومی نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران بود که بیان کرد در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی جا دارد نکاتی را باشما به اشتراک بگذارم؛ اول از همه چه دلیلی پشت ترور او وجود داشت ؟ واضح است که امروز دشمن در مشکلات عمیقی است.اینجا منظور از دشمن آمریکا و اسرائیل است که امروز تصمیم گرفته اند با تخلف از قوانین بین المللی و دیپلماسی سازگار شوند.آنها به پروژه ترور رسیدند،آن را میپذیرند و به آن اعتراف میکنند طبق قوانین بین الملل این یک جنایت است و ترامپ جنایت کار.چرا به اینجا رسیده اند !؟ به خاطر اینکه آنها در مشکلات عمیقی غرق شده اند و هیچ گزینه ای ندارند که حاوی مقاومت در برابر ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران باشد .

او خاطرنشان کرد: از طرف دیگر او باید مورد هدف قرار میگرفت به خاطر ایده هایش.ایده های او ساده و متمرکز بر روی یک پروژه بود. اتحاد امت اسلامی، آزادسازی فلسطین، قدس و بلندی های جولان. او برای همین ایده حرکت و تلاش می‌کرد و به خاطر همین هدف به دشمنان آسیب می‌رساند. آیا اسرائیلی‌ها نقش او را در حمایت از جنبش مقاومت در فلسطین پذیرفته بودند؟بله! پس او باید کشته میشد با طراحی آمریکا، کسی که هیچ گزینه‌ی دیگری نداشت.

او ادامه داد: مردی را ترور کردندکه دارای لباس رسمی و مقام بالا در کشور خودش بود و پایان دهنده‌ی مشکلات و اتفاقات عراق و منطقه به همراه دوستش ابومهدی المهندس بود.عراق توافقی با نیروهای نظامی آمریکا داشت. تصور کنید که آمریکا حتی آن توافق را هم نقض کرد.امروز ما محصور هستم به خاطر اسرائیل آنها به گونه ای وانمود می‌کنند که انگار فلسطینی ها زنده نیستند و یا حتی وجود ندارند. اسرائیل با بعضی کشور های منطقه به توافقاتی رسیده است اما این توافقات سرانجام خوشی ندارد چونکه مردم همان کشورها طرفدار حقوق فلسطینی‌ها هستند. اسرائیلی‌ها همه‌ی قوانین بین‌المللی را نقض میکنند، دست به ترور می‌زنند و به مرزهای بین المللی تجاوز میکنند اما هرگز تنبیه نمی شوند . پس ما باید چکار کنیم !؟ ما باید پیرو همان ایده های سردار قاسم سلیمانی باشیم ؛ اتحاد امت اسلامی در مقابل اسرائیل و آمریکا.»

به گزارش سایت خبری پرسون، دیگر مهمان وبینار انجمن دانشجویان ایرانی مسکو مفتی منطقه اورال فدراسیون روسیه شیخ فوزی سیدو بود.

او اتحاد و همبستگی امت اسلامی را عامل اصلی پیروزی دانست و گفت: متاسفانه امروزه مقدار زیادی از نیروی امت اسلامی صرف درگیری و مخالفت با یکدیگر شده است که بسیار ناراحت کننده است.البته این موضوع را قبلا پیامبر به ما تذکر داده بود همانطور که در ضرب المثل روس ها هست: «اگر به ما هشدار داده شود، پس ما مسلح هستیم.ما میدانیم که فتنه در این زمان به وقوع خواهد پیوست پس باید مراقب باشیم.خدا را شاکریم، من مهمانان این وبینار را میبینم و میخواهم بگویم که این یک کنفرانس با ارزش است با توجه به اینکه هر کدام از ما در نقاط مختلفی هستیم اما پیرامون موضوع مشترکی دور هم آمدیم، امت اسلامی باید اینچنین دور هم جمع شوند.

دکتر سالم عبیدی، رئیس‌دفتر کانال تلویزیونی المیادین در مسکو از جمهوری عراق، دیگر مهمان این برنامه بود که ضمن اشاره به همبستگی دو ملت ایران و عراق افزود: دقیقا یکسال گذشته کشور تروریستی شماره یک یعنی ایالات متحده آمریکا به دستور تروریست شماره یک در جهان یعنی پرزیدنت دونالد ترامپ قهرمانان ما را به شهادت رساندند و بسیاری از کشور های جهان از جمله روسیه این حرکت تروریسی را محکوم کردند.

او تصریح کرد: ما امروز می‌بینیم که جنگجویان آمریکایی مخالف دو کشور برادر ایران و عراق اقدامات فراوانی را انجام میدهند. از آنجایی که ما در روسیه هستیم و از آنجایی که برایمان مهم است که روسیه درحل مشکل مقابله با تروریست در منطقه به ویژه در سوریه کمک کند لازم است به یاد بیاوریم که روسیه به خاطر قاسم سلیمانی به سوریه آمد!ما میدانیم که او به روسیه آمد و با مسئولین روسی ملاقاتی داشت. چندوقت پیش سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مصاحبه با کانال تلویزونی ما کمی از جزئیات ملاقات سلیمانی با رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین گفت انقدری که ما از این مصاحبه فهمیدیم شخص سردار سلیمانی توانست در دومین ملاقاتش با پوتین که حدود دوساعت طول کشید او را قانع کند که روسیه باید به سوریه آمده و در جنگ با تروریست کمک کند چون که تروریسم امروز در سوریه و عراق است و فردا میتواند وارد مناطق جنوبی روسیه شود و پرزیدنت پوتین از نظر ما تصمیم درستی گرفت و پذیرفت که در جنگ سوریه کمک کند.

او ابراز کرد: ژنرال سلیمانی نقش کلیدی در اتحاد نیروهای نظامی ایفا نمود و با نعمت وجود ایشان نتایج بسیار قابل مشاهده‌ای در مقابله با تروریست به وقوع پیوست. ضمن تشکر از انجمن دانشجویان ایرانی معتقدم که این چنین جلسات به فهم روشنی از منطقه کمک میکند.

علی اسد از سوریه، عباس زغیب از لبنان احمد مصطفی از مصر دیگر مهمانان این برنامه انجمن دانشجویان ایرانی مسکو بودند که هر کدام در اهمیت گرامیداشت یاد و خاطر سردار سلیمانی مطالبی را ارائه دادند.

فرزند یکی از دوستان سردار سلیمانی در لبنان نیز در این جلسه خاطراتی از زبان پدرش را بازگو کرد ترجمه آن مطالب به زبان فارسی با دستخط همان فرمانده لبنانی نیز به حاضرین در این وبینار نمایش داده شد.

علی حیدری صدیق، دبیر انجمن دانشجویان ایرانی مسکو در پایان ضمن تشکر از همه حضار افزود با توجه به تمام محدودیت ها توسط شبکه های مجازی استقبال بی نظیر افراد از کشور های مختلف از این وبینار باعث افتخار و سنگین تر شدن مسئولیت انجمن دانشجویان ایرانی مسکو میگردد.

227029