چندگانگی شخصیتی افراد؛

«ابن الوقت ها» و «فرصت طلبانی» که ‌هیچوقت تمامی ندارند

یادداشت/ فرصت طلبان با چرب زبانی از هر کس و ناکسی تعریف و تمجید می‌کنند تا از حمایت همه برخوردار باشند و به اصطلاح، دل همه را به دست آورده باشند.

سایت خبری پرسون- فُرصت طلب کسی است که به هیچ گونه معیارهای اخلاقی و اجتماعی و تربیتی پایبند نیست و یگانه هدف او در زندگی منفعت فردی و رانت جویی و رانت خواری است.

فرصت طلب همیشه حق را نادیده می گیرد و چشم بر تمام واقعیت ها می بندد و عقل برایش ابزار توجیه می شود.

شعار دادن، تبلیغات دروغین، تعقل برای توجیه کردن، تخریب کردن، تقلب، رانت خواری، دزدی و رشوه خواری، شرک ورزی، تفرقه افکنی، تبعیض، راه اندازی اختلافات قومی و مذهبی، روش پوپولیستی، سیاه بازی و... از خصوصیات آدمهای فرصت طلب و ابن الوقت ها می باشد.

انسان فُرصت طلب فرزند حوادث است و همیشه پا بوس افراد قدرتمند می باشد، بنابراین انسان فُرصت طلب همیشه در پی بکار بردن دسایس و توطئه ها بوده و به رنگ های مختلف تظاهر می کند چون او به فردای خود امیدوار نیست.

فرصت طلبان با چرب زبانی از هر کس و ناکسی تعریف و تمجید می‌کنند تا از حمایت همه برخوردار باشند و به اصطلاح، دل همه را به دست آورده باشند.

متاسفانه آن زمان که بزنگاه های انتخاباتی نزدیک می شویم فرصت طلبان و ‌ابن الوقت ها از راه می رسند افرادی که سفره های خود را از چرخش های 180 درجه ای چرب می کنند.


بیشتر بخوانید؛

وقتی که نان فرصت طلبان با حراج‌های اینترنتی جمعه سیاه چرب می‌شود


زمانی برای احمدی نژاد سینه چاک می دهند و چندی بعد یار غار روحانی می شوند، زمانی در ستاد تبلیغاتی قالیباف رژه می روند، اندکی بعد با یاران محسن رضایی چایی نوش جان می کنند.

روزگاری مدح و ستایش دیگری می کنند و ساعاتی بعد در دفاع از حریف مقابل تعریف و تمجید می کنند.

شوربختانه همینک نیز که به انتخابات ۱۴۰۰ و ریاست جمهوری نزدیک می شویم فرصت طلبانی که تا دیروز پرچم اصولگرایی بر خیمه خود زده بودند به طرفه العینی ردای اصلاح طلبان بر تن می کنند و چون قافیه به تنگ آید مجدد با یک چرخش مشمئز کننده خود را پایه گذار اصولگرایی یا اصلاح طلبی معرفی می کنند.

فرصت طلبی و ابن الوقت بودن از بدترین آفاتی است که ضربات مهلکی به پیکره اعتماد عمومی زده و مردم را از بسیاری جناح های سیاسی سرخورده و مایوس کرده است.

امیدواریم چشمان تیز بین حاکمیت و نظام با شناسایی فرصت طلبان قاطعانه از باز تولید آنان برای انتخابات آتی ممانعت کرده و بیش از این اجازه ندهند ابن الوقت ها اعتماد عمومی را به سخره گرفته و بازیچه مطامع خود کنند

نویسنده: سیدوحیدحسینی ـ استان کردستان

227008