غرویان:

آیت‌الله مصباح همواره مورد تایید رهبر انقلاب بودند

استاد دروس عالی حوزه علمیه گفت: رابطه آیت‌الله مصباح با مقام معظم رهبری بسیار صمیمی بود و رهبری انقلاب نیز ایشان را تأیید کردند و خود آیت‌الله مصباح می‌گفتند "ما ولایت فقیه را مطیع هستیم و اطاعت می‌کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد حوزه علمیه درباره ویژگی‌های شخصیتی و علمی مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: ایشان از شاگردان برجسته علامه طباطبایی در فلسفه و تفسیر قرآن کریم بوده و من بخش‌های عمده‌ای از درس‌های فلسفه را از محضر ایشان بهره بردم، هم‌چنین شاهد درس‌های معارف و تفسیر قرآن که توسط ایشان برقرار می‌شد، بودیم و ایشان در مباحث علمی دقت‌های زیبا و موشکافانه‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه "ایشان عقلی‌مسلک بودند و در اکثر مباحث فلسفی آرای ابن‌سینا را تأیید می‌کردند"، افزود: در منطق نیز کتاب شفای ابوعلی سینا را تدریس کردند که من خودم نگارش آن درس‌ها را انجام دادم و چاپ شده است؛ من خودم شاهد دقت‌های علمی ایشان در مسائل منطقی بودم. یکی از نکات بارز اخلاقی ایشان احترام به اساتید و بزرگان عرصه علم بود و در درس‌های فلسفه وقتی نظراتی در نقد آرای ملاصدرا و یا علامه طباطبایی داشتند از این تعبیر متواضعانه که «من این مطالب را متوجه نمی‌شوم» استفاده می‌کردند.


بیشتر بخوانید:

رهبر معظم انقلاب: سوگوار این برادر قدیمی و عزیز می باشم


این استاد حوزه علمیه هم‌چنین یادآور شد: ایشان احترام ویژه‌ای برای علما قائل بودند و البته از دیگر خصوصیات اخلاقی مرحوم آقای مصباح یزدی این بود که نظر خود را قاطعانه می‌گفتند و بر اساس احساس تکلیف شرعی، نظرات‌شان را صریحاً بیان می‌کردند. تواضع ایشان برای شاگردان درس‌آموز بود و مجاهدت‌های زیادی در باب تعلیم، تعلم و تألیف کتاب داشتند.

غرویان هم‌چنین درخصوص ارتباط مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان مدافع حریم انقلاب بودند و رابطه‌شان با مقام معظم رهبری هم بسیار صمیمی بود و رهبری انقلاب نیز ایشان را تأیید کردند و خود آیت‌الله مصباح هم می‌گفتند "ما ولایت فقیه را مطیع هستیم و اطاعت می‌کنیم.

226980