نخستین نیروگاه کلاس F دولتی ایران وارد مدار تولید شد

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: نخستین واحد گازی نیروگاه هنگام با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به عنوان اولین واحد از مجموعه نیروگاه‌های کلاس F دولتی ایران در استان هرمزگان وارد مدار تولید شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از وزارت نیرو، «علیرضا نصراللهی» افزود: این مجموعه جزو پیشرفته‌ترین نیروگاه‌های موجود در سطح دنیا است که توسط متخصصان ایرانی در کشورمان ساخته و نصب شده و در مسیر بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کلاس F برای ارتقای راندمان شبکه برق کشور و کاهش شدت مصرف انرژی در بخش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسوول گفت: این قرارداد با ظرفیت پنج هزار مگاوات و در هشت ساختگاه تعریف شده که نیروگاه هنگام به عنوان نخستین مجموعه آن در استان هرمزگان و در مجاورت نیروگاه بخار بندرعباس احداث شد.

نصراللهی میزان سرمایه‌گذاری در این نیروگاه را حدود ٥٠٠ میلیون یورو برشمرد.

وی افزود: این نیروگاه دارای دو توربین گازی کلاس اف ۳۰۷ مگاواتی و بخش بخار ۲۹۲ مگاواتی در مجموع به ظرفیت ۹۰۶ مگاوات با راندمان ۵۸ درصد در حال ساخت است.

به گزارش سایت خبری پرسون، استفاده از توربین گازی کلاس F، سبب مصرف سوخت کمتر و سازگاری زیست محیطی بیشتر در تولید برق حرارتی می‌شود.

226912