مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۱۷ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های زیر زمینی استان تزریق شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان عنوان کرد: با اجرای طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب ۱۷ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی استان زنجان تزریق شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، افشاری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بابیان اینکه امسال حدود ۱۷ میلیون متر مکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی استان زنجان جمع آوری شده است، گفت: قابلیت ذخیره آب در این سفره‌ها حدود ۳۳ میلیون متر مکعب آب را در هر سال است.

وی افزود: پارسال با توجه به بارش‌های خوبی که داشتیم و به منظور تقویت سفره‌های آب زیرزمینی ۲۹ میلیون متر مکعب تغذیه مصنوعی در سفره های زیرزمینی زنجان اجرا شد.

افشاری ادامه داد: از سال ۹۱ تاکنون بیش از ۵۵۷ میلیون متر مکعب تغذیه مصنوعی در استان زنجان اجرا شده که کمک شایانی به تقویت منابع آب زیرزمینی استان زنجان کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد، بخش صنعت ۴ درصد و آب شرب ۶ درصد است، گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی در استان زنجان زیاد است و باید طرح‌های نوین آبیاری و الگو‌های کشت جدید و سازگار با اقلیم منطقه، توسط جهاد کشاورزی زنجان اجرا شود.

افشاری میزان مصرف آب در بخش صنعت استان زنجان از منابع آب زیرزمینی را بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: واحد‌های صنعتی باید مصرف آب را مدیریت کرده و به استفاده از پساب و آب‌های سطحی روی آورند.

226881