بازتاب جهانی واکسن کرونای ایرانی:

از بایکوت خبری تا شکست رسانه‌های غربی

علی‌رغم تلاش‌های بسیار رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و رسانه‌های معاند برای بایکوت و تحریف خبر تولید و تست اولین واکسن کرونای ایرانی، این رسانه‌ها نتوانستند این حقیقت زیبا را که واکسن ایران نتیجه بخش بوده و هیچ آثار و علائم منفی هم به جا نگذاشته است را کتمان کنند.

علیرضا داوودی کارشناس و تحلیلگر رسانه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص بازتاب جهانی واکسن کرونای ایرانی عنوان کرد: در خصوص انتشار اخبار مرتبط با تولید و اولین آزمایش تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، شاهد واکنش‌های متفاوتی بودیم. رسانه‌های همسوی ایران، رسانه‌های متعلق به کشورهای قدرتمندی مثل چین، روسیه و کشورهای حوزه مقاومت، از دستیابی ایران به واکسن کرونا و تست انسانی آن به رغم همه تحریم‌ها، محدودیت‌ها، ناملایمتی‎ها و سختی‌هایی که از سمت اروپا و آمریکا به ایران تحمیل شد، ابراز شادمانی و خوشحالی کردند و تلاش کردند که به دنیا تفهیم شود جمهوری اسلامی ایران یک کشور پیشتاز در حوزه تولید واکسن است.

داوودی در ادامه اظهار داشت: رسانه‌های غربی ابتدا خبر تولید و تست واکسن کرونای ایرانی را بایکوت کردند و بعد آرام ‌آرام انتشار این خبر را با احتیاط‌هایی شروع ‌کردند با این هدف که این احتیاط‌ها ذهن مخاطب را به این سمت که این واکسن یک کپی از داروهای دیگر است، ببرد و در ساعات اولیه روی این خط خبری سوار بودند.

وی افزود: پس از انتشار جزئیات بیش‌تر از واکسن کرونای ایرانی، رسانه‌های غربی سمت و سوی خود را تغییر دادند و به نقل قول مستقیم پرداختند و این مسئله را مطرح کردند که این واکسن با واکسن‌هایی که در اروپا یا آمریکا تولید شده است، هیچ شباهتی ندارد.

این کارشناس و تحلیلگر رسانه بیان کرد: رسانه‌های فارسی زبان بیگانه خبر تولید واکسن کرونای ایرانی را بسیار شبهه ناک عنوان کردند و از آن تحت عنوان آب مقطر یاد کردند ولی با روشن‌تر شدن فضا و پس از آن که تست واکسن کرونای ایرانی روی اولین نفر انجام شد، تلاش کردند بحث را با موضوعات التقاطی پیش ببرند که نهایتاً این پروژه پس از انتشار تصاویر تزریق رسمی واکسن کرونای ایرانی و واکنش‌های بسیار مثبت و قاطعانه‌ مردم ایران نسبت به این موضوع، با شکست مواجه شد.


بیشتر بخوانید؛

وزیر بهداشت: ما با ۱۰۰ سال سابقه، اولین واکسن‌ساز آسیا هستیم

دومین واکسن ایرانی کرونا در راه است


علیرضا داوودی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مسئله حائز اهمیت این است که تمام تلاش جمیع رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و برخی از رسانه‌های معارض منطقه‌ای برای علم کردن هیمنه و قدرت امریکایی - اروپایی در تولید واکسن در مقابل ایران و غیر قابل اعتماد نشان دادن واکسن ایرانی، بی نتیجه ماند و هیچ‌یک از این رسانه‌ها نتوانستند پس از انتشار تصاویر تزریق حقیقی واکسن کرونای ایرانی ایستادگی کرده و قد علم کنند چرا که ایران در حوزه تولید واکسن به فناوری دست پیدا کرده است که یک حقیقت غیرقابل کتمان است.

تولید و تست اولین واکسن کروانی ایرانی این واقعیت را به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که به آن تحمیل شد، بدون تردید در حوزه تولید واکسن هم پیشتاز است و هم موفق

وی همچنین اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های بسیار رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و رسانه‌های معاند برای بایکوت و تحریف خبر تولید و تست اولین واکسن کرونای ایرانی، این رسانه‌ها نتوانستند این حقیقت زیبا را که واکسن ایران نتیجه بخش بوده و هیچ آثار و علائم منفی هم به جا نگذاشته است را کتمان کنند.

این کارشناس و تحلیلگر رسانه تشریح کرد: همه دنیا متوجه قدرت ایران در تولید واکسن، علی‌الخصوص از سمت رسانه‌های خود شدند. اگرچه عناد، تعرض و دشمنی آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و همپیمانان‌شان علیه ایران تمامی ندارد ولی نکته حائز اهمیت این است که دنیایی که ادعا می‌کرد در حوزه تکنولوژی و حوزه بهداشت و درمان موفق هستند در مقابل ایران متوقف شدند و حتی گاردین در یک مقاله بسیار مهم به آمریکا و انگلستان توصیه کرده است که نحوه مدیریت کرونا و تولید واکسن برای مردم کشور خود را از ایران یاد بگیرند.

علیرضا داوودی در پایان خاطر نشان کرد: تولید و تست اولین واکسن کروانی ایرانی این واقعیت را به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که به آن تحمیل شد، بدون تردید در حوزه تولید واکسن هم پیشتاز است و هم موفق.

226768

مطالب مرتبط