در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو مطرح شد؛

روحانی: دشمن از ترور سردار سلیمانی حتما ضرر خواهد کرد/ وحدت شکنان طرفدار امریکا هستند

رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند ضمن آنکه قطعا از ترور سردار سلیمانی حتما ضرر خواهد کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام حسن روحانی امروز پنج شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در قالب پویش الف_ب_ایران و بهره برداری از سد کانی سیب اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های اولیه دولت یازدهم مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب کشور بود. چون زندگی مردم شمال غرب وابسته به دریاچه ارومیه است.

وی اضافه کرد: اگر ما دریاچه ارومیه را رها می‌کردیم، در سال ۹۶ این دریاچه به طور کامل خشک می‌شد و در سال ۹۷ زندگی را در منطقه شمالغرب کشور تمام می‌کرد و همه مردم ناچار به مهاجرت می‌شدند. مخصوصاً در آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل طوفان شن و نمک هیچ کس نمی‌توانست زندگی کند و هم مزارع و هم زندگی انسان‌ها را نابود می‌کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه کاری که دولت یازدهم و دوازدهم درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کارهای بزرگ تاریخی ایران است، گفت: امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده احیای دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه این طرح برای ما مهم است، از اقدامات و تلاش‌های مهندسین برای اتمام آن سد کانی سیب و همچنین اقدامات برای اتمام تونل مهم ۳۵ و نیم کیلومتری قدردانی کرد.

رییس جمهوری همچنین از استاندار آذربایجان غربی خواست تا کانالهای ۳ و ۴ شبکه زهکشی کرم آباد که در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد، در اسرع وقت تکمیل شود تا کشاورزان منطقه حداکثر استفاده را از این کانال‌ها و سدها داشته باشند.

دشمن از ترور سردار سلیمانی حتما ضرر خواهد کرد

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند.

روحانی اظهار کرد: حتماً دشمن از کار غلط و نادرستی که انجام داد و از این ترور وحشیانه ضرر کرد و مطمئن باشد مردم و جوانان ایران و منطقه مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند.

رییس جمهوری گفت: همه مردم فهمیده‌اند تا روزی که آمریکایی‌ها در این منطقه هستند، این منطقه روی خوش کامل و مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه ان‌شاءالله پای این جنایتکاران و متجاوزین را روزی قطع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی و همچنین شهید ابومهدی المهندس برای ما وجودهای ارزنده بودند، به سابقه آشنایی۴۰ ساله خود با شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در چیزی که می‌فهمید که وظیفه ملی و دینی و انقلابی‌اش هست، در اجرای آن تردید نمی‌کرد و این خیلی مهم است.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: ما وقتی چیزی را می‌فهمیم به عنوان وظیفه ما است و باید برای کشور و ملت و منطقه‌مان انجام دهیم، نباید تردید کنیم و از مردم و قدرت های جهانی بترسیم. باید قدم بگذاریم و حرکت کنیم. این عدم تردید و تصمیم قاطع از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان های خالص خود عنایت می‌کند.

روحانی اعتماد به نفس را دیگر ویژگی سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: شاید هزاران ساعت در طول این ۴۰ سال حرف زدیم و بحث کردیم، سردار سلیمانی واقعا اعتماد به نفس داشت. طرح‌های بسیار مهم و خطرناکی بود ولی کاملاً اعتماد به نفس داشت و پای کار بود.

رییس جمهوری ادامه داد: من این تعبیر را در روز شهادتش در جایی گفتم شهید سلیمانی را ندیدم از زین پایین بیاید و از رکاب پایین نیامد. از روزی که او را در جبهه‌های جنگ در سال‌های اولیه دهه ۶۰ دیدم، همیشه بر روی رکاب بود و همیشه موفق و پیروز صحنه و میدان بود و موفقیت‌های بسیار بزرگ و باور نکردنی به دست آورد.


بیشتر بخوانید:

دومین شکایت نمایندگان از رئیس‌جمهور / نقض و استنکاف از قانون آشکار است


وی اخلاص و اخلاق حسنه و کمالات انسانی را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: خیلی وقتها من او را می‌دیدم و با هم جلسه داشتیم روزه داشت. آدم مخلصی بود و حرف زدنش از دل می گفت و با همه وجود تلاش می‌کرد و اخلاص یکی از مسائل بسیار مهمی است که ما را به همه چیز می‌رساند.

رییس جمهوری با اشاره به افتتاح سد کانی سیب در استان‌آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این سد می تواند یک دریاچه سرنوشت ساز برای زندگی مردم را احیا کند و خوشحالم که خداوند توفیق داد به یکی از آرزوهایم رسیدم و آن احیای دریاچه ارومیه بود.

روحانی با ابراز امیدواری برای برگزاری جشن احیای دریاچه ارومیه در آینده نزدیک گفت: زندگی و سلامت ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر در غرب کشور و کشاورزی در این منطقه مرهون این دریاچه و این نگین کبود و نگین سبزی است که در این منطقه است و زندگی آنها را تضمین می کند و اگر نباشد نمی شود، زندگی کرد و افتتاح این سد کار بزرگی است که امروز به افتتاح رسید.

افتتاح ۵۷ سد در دولت تدبیر و امید

وی گفت: روزی که دولت کار خود را آغاز کرد ما ۱۴۴ سد در کشور داشتیم؛ ان‌شاءالله روزی که خداحافظی می‌کنیم ۲۰۱ سد به یادگار می‌گذاریم. ۵۷ سد انشاالله در این هشت سال به افتتاح می‌رسد که امروز چهل و هشتمین آن افتتاح شد و باید بقیه را تا پایان دولت تکمیل کنیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: در حوزه شبکه آبیاری، دولت در این هشت سال، ۳۳۳ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مرحله یک و دو که مربوط به وزارت نیروست را احداث کرد که رقم بسیار بزرگی در تاریخ ایران است. ضمن اینکه ۵۶ تصفیه خانه آب شهری و ۱۰۱ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه قدم‌های بسیار خوبی در مسیر تامین آب و برق مردم برداشته شد از وزارت نیرو، شرکت‌های خصوصی و مهندسان جوان کشور تقدیر کرد و گفت: ما امروز دو عرصه در برابر خودمان داریم و هر دو عرصه برای ما مهم هستند؛ یکی عرصه مقاومت در برابر جنگ اقتصادی است که از سال ۹۷ به ما تحمیل کردند.

ریس جمهوری تصریح کرد: ترامپ عین صدام بود؛ صدام ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کرد و سرنگون شد و ترامپ هم ۳ سال جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرد و در هفته‌های آینده سرنگون خواهد شد نه از حکومت بلکه از زندگی و وی به خاطر ظلم‌ها و جنایاتی که انجام داد یک آدم بی‌آبرویی در تاریخ خواهد.

روحانی، شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را ظلم غیرقابل گذشت ترامپ عنوان کرد و افزود: ترامپ خیلی جنایت کرد و آدم کشت ولی این دو مورد را ما فراموش نخواهیم کرد؛ اینها باید بدانند که این داغ همیشگی بر دل ما بود و انتقام این خون را ملت‌های ایران و ملت های منطقه روزی از اینها خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه برای مقاومت باید همدیگر را تقویت کنیم، ‌ گفت: باید دولت را تقویت کنیم. هر کس دولت را تضعیف کرد و گفت من ضد آمریکا هستم دروغ شاخدار گفته؛ هر کس ضد آمریکاست باید در شرایط جنگ اقتصادی که دولت در میدان جنگ است و به تعبیر رهبری، فرمانده این جنگ رییس جمهوری است به دولت و رییس جمهوری کمک کند.

اگر کسی دولت را تضعیف کرد چه بخواهد و چه نخواهد طرفدار و حامی‌ آمریکاست

رییس جمهوری با بیان اینکه ما در میدان جنگ هستیم و با آمریکا می جنگیم، گفت: اگر کسی دولت را تضعیف کرد؛ چه بخواهد و چه نخواهد طرفدار و حامی آمریکاست و هر کس در این شرایط به بخش توسعه کشور، بخش خصوصی، بازرگانان، واردکنندگان، صادرکنندگان و آنهایی که در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت تلاش می کنند، ضربه بزند، از آمریکا حمایت کرده است.

روحانی گفت: امروز، روزی است که برای توسعه کشور باید همدیگر را یاری کنیم و امروز روز وحدت است؛ هر کس وحدت را بشکند و اختلاف بیندازد، ‌ طرفدار آمریکاست؛ امروز همه با وحدت، ایثار، یکپارچگی، در صحنه بودن و با حمایت دولت باید بتوانیم از این جنگ خارج شویم و ان‌شاءالله با پیروزی خارج می‌شویم و خدا ما را یاری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: کرونا ویروس خطرناکی است؛ ما همه باید با این ویروس مبارزه کنیم و کادر درمان در خط مقدم هستند و باید آنها را یاری کنیم و همه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس جمهوری با تقدیر از مردم به خاطر رعایت پروتکل‌ها در ۲ ماه گذشته خاطرنشان کرد: از مردم سپاسگزام که در این ۲ ماه اخیر تلاش و همراهی کردند و ما توانستیم کشور را از آن بحران به شرایط نسبتا قابل قبول بیاوریم؛ البته هنوز باید کار کنیم و این راه را باید ادامه دهیم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

روحانی گفت: باید تجمع ها را کنار بگذاریم؛ الان موقع تجمع نیست و زمانی است که باید فاصله گذاری را مراعات کنیم و از خدواند هم استمداد بطلبیم تا ان‌شاء الله از این مشکل هم عبور کنیم.

226709