در ممسنی؛

بخشش، لازم نیست اعدامش کنید!

به مناسبت ایام فاطمیه تا کنون سه قصاص در شهرستان ممسنی مورد بخشش اولیای دم قرار گرفته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، طی مراسمی که در حسینه امام حسین(ع) شهر نوراباد با حضور امام جمعه، اعضای شورای تامین و تعدادی از معتمدین محلی برگزار شد، رنگ و بوی بخشش در دهه بصیرت و در بین مردم پیچید.

در سال جاری، با پیگیری مستمر مسؤولین شهرستان به ویژه دستگاه قضا و معتمدین و انجمن حمایت از زندانیان، ۳فرد محکوم به قصاص، مورد عفو اولیای دم قرار گرفته‌اند.

فرماندار ممسنی در این باره اظهار داشت: دو پرونده قصاص دیگر در دستگاه قضایی شهرستان، مراحل پایانی کسب رضایت اولیا دم را می‌گذراند که امید است تا پایان سال به سرانجام برسد.


بیشتر بخوانید؛

چرا شهر ما سیاه‌پوش نیست؟

«کولتیواتور»، راهکاری نو برای توسعه باغداری در فارس


داوود ایوبی گفت: این قتل‌ها بر اثر اختلافات خانوادگی، ملکی و اجتماعی اتفاق افتاده‌است که سال‌هاست خانواده‌های قاتل و مقتولین را درگیر مسایل مختلف و حاشیه‌ای نموده است.

رئیس شورای تامین شهرستان ممسنی بیان کرد: کارهای فرهنگی و اجتماعی مختلفی توسط مراجع مختلف برای جلوگیری از این انفاقات ناگوار که نه شایسته مردم اصیل و نجیب ممسنی است و نه تناسبی با نخبگی فرزندان شایسته این منطقه دارد؛ در حال انجام است که درخواست می‌شود خانواده‌ها و به ویژه افرادی که دارای پیشینه اختلاف هستند، از فرزندان خود مراقبت و امور اختلافی را از مسیر مراجع قانونی پیگیری نمایند.

در این مراسم که علاوه بر مسؤولان تعدادی از مردم نیز حضور داشتند، فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی با اهدا لوح تقدیر و شاخه‌گل، از خانواده‌های ایثارگر تقدیر کردند.

226696