پرسون گزارش می دهد؛

واکسن کرونای ایرانی بزنیم یا نزنیم؟!

دو روز گذشته تست انسانی واکسن ساخت ایران بر روی سه داوطلب انجام شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر پیش خرید واکسن کرونا توسط کشورهای دیگر از جمله همسایگان ایران منتشر شد. همین مسئله باعث حساسیت افکار عمومی در ایران و مطالبه خرید واکسن شد. در فضای مجازی پویشی تحت عنوان واکسن بخرید شکل گرفت.

مردم چقدر به واکسن ساخت داخل اعتماد دارند؟

این مسئله باعث شد پرسشی مطرح شود که چرا مردم به خبرهای مربوط به ساخت و آزمایش واکسن کرونا ایرانی واکنش نشان نمی دهند آن را به عنوان یک افتخار ملی قلمداد نمی کنند و خواهان خرید واکسن از خارج کشور هستند.

به نظر می رسد در پیش زمینه ذهن ما ایرانی ها این مسئله که محصول ایرانی بی کیفیت است و محصول خارجی مرغوب است حک شده است. بدون این که خوب و بد و واقعیت یک امر و یا کالا را بدانیم. همین نگرش و ذهنیت در رابطه با واکسن ایرانی کرونا وجود دارد.

هر چند در مصاحبه های منتشر شده در صداو سیما مردم از اعتماد کامل و تزریق این واکسن سخن گفتند اما در عمل و واقعیت نشان از این دارد که مردم به دنبال نمونه های خارجی هستند.

ایران جایگاه نخست تولید دارو در خاورمیانه را دارد

لازم است بدانید پیشرفت های حوزه پزشکی در کشورمان به گونه ای بوده است که ایران جایگاه نخست تولید دارو در خاورمیانه را دارد. محققان ایرانی موفق شده اند به تولید داروهای نوترکیب و نانوداروهای که عمدتا در انحصار برخی ازشرکت های خارجی بوده دست یابند.

طیق آمار 97 درصد داروهای موردنیاز در داخل کشور تولید می شود. تنها 5 درصد از بودجه وزارت بهداشت به واردات دارو اختصاص می یابد.


بیشتر بخوانید؛

تولید واکسن خوراکی کرونا در دستور کار

دومین واکسن ایرانی کرونا در راه است


واکسن ایرانی کرونا به مرحله تست انسانی رسید

دو روز گذشته واکسن داخلی کرونا بر روی سه داوطلب تزریق شد. این افراد به مدت یک هفته در قرنطینه خواهند ماند. در صورتی که عارضه ای وجود نداشته باشد مرحله دوم تزریق برای آن ها انجام خواهد شد. تا به الان وضعیت جسمی داوطلبان مساعد گزارش شده است.

اولین داوطلب تزریق تست واکسن ایرانی کرونا

اولین داوطلب تست انسانی واکسن کرونا طیبه مخبر فرزند رییس ستاد اجرایی فرمان امام بود. اقدامی مهم و ارزشمند که زمینه ساز جلب اعتماد مردم به واکسن ایرانی است.

طبق گفته پیام طبرسی از اعضای کمیته علمی مقابله با کرونا طی دو ماه واکسن به 53 نفر دیگر به عنوان تست انسانی تزریق خواهد شد.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و تحولات ویروس کرونا و واکسن های ساخنه شده ایرانی و خارجی را دید. یک دیدگاه در رابطه با ویروس کرونا وجود دارد که می گوید این ویروس به خودی خود و بدون تزریق واکسن متوقف خواهد شد. اگر این پیش بینی واقعیت پیدا کند نیاز به واکسن هم منتفی می شود.

سجاد سیف- مدیر مسئول

226636