برگزاری فینال ۱۳ رشته مسابقات نظامی به یاد سردار دل‌ها

فینال ۱۳ رشته مسابقات نظامی «جام سپهبدهای اخلاص» در سیاخ دارنگون شیراز در حال برگزار شدن است.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، امیر «جمشید فولادی»، در اولین دوره مسابقات نظامی «جام سپهبدهای اخلاص» به میزبانی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس گفت: فینال ۱۳ رشته مسابقات نظامی «جام سپهبدهای اخلاص» در منطقه دارنگون شیراز در حال برگزار شدن است.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در مسابقات تیراندازی این جام، آمادگی جسمانی در محوریت قرار داده شده و بیشترین رشته ها در استان فارس در این مسابقه نظامی برگزار می شود.


بیشتر بخوانید؛

تکنولوژی نو، کشاورزی کوار را دگرگون کرد


وی اضافه کرد: سه قرارگاه فارس، اصفهان و تهران، میزبانی این مسابقات را به عهده دارند و در این مسابقات، تمامی مهارت هایی که یک رزمنده در میدان رزم در تمام رسته‌ها مانند رزم انفرادی و جهت‌یابی، امداد نجات، تیراندازی با کالیبر کوچک و تیر منهنی و انواع توپ و تانک و نفربر‌ها باید داشته باشد در نظر گرفته شده است.

امیر «ابوالقاسم رضایی» نیز در نخستین دوره مسابقات نظامی «جام سپهبدهای اخلاص» گفت: هشت قرارگاه منطقه‌ای به میزبانی قرارگاه استان فارس در سیاخ دارنگون شهر شیراز برای نخستین بار مسابقات تیراندازی متمرکز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برگزار کرده اند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ارزیابی عملکرد فرماندهان، ارتقای سطح مهارت جنگ افزار‌های انفرادی، انتخاب نفرات برتر و اعزام آنها به مسابقات نیرو‌های مسلح جهانی و ... است.

ارشد نظامی آجا در استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد ادامه داد: در این مسابقات که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شده است ۱۳ رشته از جمله تانک، تیربار و خمپاره در نظر گرفته شده است.

226596