رییس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان:

محکومین به قصاص در سنندج از چوبه دار رهایی یافتند

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان از رهایی 2 محکوم به قصاص در سنندج از چوابه دار خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهادر اسدی؛ رییس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با تایید این خبر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی شعبه زندان شورای حل اختلاف سنندج رضایت از اولیا دم دو مقتول قبل از اجرای حکم قصاص گرفته شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان گفت: این دو زندانی محکوم به اعدام از سال های 1395 و 1389 در زندان مرکز سنندج بسر می بردند که مقرر شده بعد از اعلام نهایی مراجع قضایی حکم اعدام آنها برگزار گردد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برای کسب رضایت از اولیا دم جلسات و نشست های بسیاری با این افراد برگزار گردید و سرانجام اولیای دم رضایت خود مبنی بر عدم قصاص دو محکوم به اعدام را رسما اعلام کردند که این نشان از روحیه گذشته مردم کردستان دارد.


بیشتر بخوانید؛

رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در هرمزگان

رهایی قاتل از چوبه دار


اسدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خوشبختانه با تلاش های دلسوزانه بزرگان و نیز اعضای شوراهای حل اختلاف در سطح کردستان امسال با احتساب دو مورد اخیر، 10 متهم به قصاص از سوی اولیای دم در این استان بخشیده شده اند.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از اولیا دم که از اجرای حکم اعدام 2 متهم گذشت کردند از طرف مردم نوع دوست این استان تقدیر و تشکر می کنیم.

عباسعلی ـ استان کردستان

226592