معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

به نتیجه رساندن راه حاج قاسم سلیمانی بزرگترین انتقام از دشمنان ایشان است

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار کرد: در نگاه بشری به نتیجه رساندن راه حاج قاسم سلیمانی بزرگترین انتقام از دشمنان ایشان است.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن اکبری صبح امروز در همایش سراسری مکتب تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شده بود با بیان این‌که وقتی شهید قاسم سلیمانی ترور شد مردم در کشورهای مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند و در راستای نکوداشت یاد و راه ایشان مراسم‌های مختلفی را برگزار کردند در بخشی از صحبت‌های خود به چگونگی تشکیل جبهه مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام استکبار اشاره کرد و گفت: امروز بشریت نظم خود را از بابت کاهش سلطه‌گری آمریکا در عرصه جهانی مدیون فعالیت‌های جریان مقاومت است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با برشمردن برخی از طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا در طی سالیان اخیر برای منطقه و جهان اسلام خاطر نشان کرد: آنها در ابتدا می‌خواستند طرح خاورمیانه بزرگ را اجرا کنند ولی حاج قاسم و جریان مقاومت در برابر این جریان و دسیسه ایستاد. آنها در ادامه تلاش کردند که جهان اسلام را تجزیه و به کشورهای مختلف تبدیل کنند. آنها در همین راستا در ابتدا تلاش کردند که جریان مقاومت را در منطقه حذف کنند و در همین راستا جنگ 33 روزه ایجاد کردند ولی در این مرحله با شکست روبه‌رو شدند.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این‌که در مرحله‌ی بعد دشمنان اقدام به ایجاد داعش کردند، اظهار کرد: داعش توسط اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها طراحی شده بود و تلاش داشتند که یک دین جعلی را به جهانیان معرفی کنند تا از این طریق یک بحران طولانی را در جهان اسلام ایجاد کنند ولی این موضوعی است که با تلاش و ایستادگی جریان مقاومت سردار سلیمانی و دوستانش با شکست مواجه شد.


بیشتر بخوانید:

افشاگری های یک شبکه ماهواره‌ای عراقی از ترور شهید سردار سلیمانی

سرکرده داعش که برای عملیات به ایران آمد که بود؟


اکبری در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اعتقاد بر این‌که افول قدرت هژمونی آمریکا آغاز شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد موضوع این است که سرنوشت رژیم صهیونیستی چه خواهد شد.

وی همچنین با بیان این‌که در نگاه بشری به نتیجه رساندن مکتب و راه حاج قاسم سلیمانی بزرگترین انتقام از دشمنان است، ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی در راه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم تلاش و کوشش کرد و یک مجاهد فی سبیل‌الله بود. حاج قاسم سلیمانی در هر جبهه‌ای که در مقابل نظام سلطه ایستاد با حداقل امکانات توانست به پیروزی برسد و روند را تغییر دهد.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی با شهادتش ماندگار شد و این وظیفه ماست که راه و مکتب ایشان را ادامه دهیم.

226568