معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشوردر جمع خبرنگاران؛

یزد؛ مقصد گردشگری همه معلولان از اقصی نقاط جهان

عاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران گفت: مناسب سازی شهر یزد این زمینه را فراهم کند که این شهر تاریخی و باستانی بتواند محل رجوع و مراجعه همه معلولین کشور و از اقصی نقاط جهان برای بازدید از اماکن تاریخی باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران گفت: مناسب سازی شهر یزد این زمینه را فراهم کند که این شهر تاریخی و باستانی بتواند محل رجوع و مراجعه همه معلولین کشور و از اقصی نقاط جهان برای بازدید از اماکن تاریخی باشد.

وحید قبادی دانا افزود:شهر یزد نماد شروع مناسب سازی برای همه افرادا دارای معلولیت است و امیدواریم الگو برای همه شهرها قرار گیرد.

وی با اشاره به این که ما در استان یزد در خدمت بیش از 32هزار فرد دارای معلولیت هستیم گفت: نیمی از آنها دارای معلولیت جسمی و حرکتی و بیش از 600 نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی هستند.

این مقام کشوری با اشاره به حضور حدود 5500 نفر نابینا و 5000 نفر ناشنوا در یزد اظهار داشت: 320 نفر از افراد دارای معلولیت ما نیز دانشجویان هستند و لذا مناسب سازی محیط شهری، ادارات و دستگاه ها باید به نحوی باشد که فرد معلول بتواند خودش از عهده کارهای خودش بربیاید.

رئیس بهزیستی کشور اجرای پروژه هفت خوان در یزد را به فال نیک گرفت و گفت: امروز روز به یادماندنی برای افراد دارای معلولیت است و این اقدام خوبی توسط شهرداری و شورای شهر یزد با حمایت های همه جانبه مسئولین استان که نگاه بسیار مثبت و نیک اندیشی نسبت به معلولین داشتند، صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید؛

اجرای مناسب سازی 10 کیلومتر از شهر یزد با عنوان هفت خوان


وی افزود: این باعث می شود وقتی فرد دارای معلولیت اراده کرد از خانه خارج شود این قدر شرایط مناسب سازی و دسترس پذیر باشد که بتواند به تنهایی در خیابان عبور و مرور کند.

قبادی دانا اجرای طرح‌های مناسب‌سازی را دفاع از حقوق معلولان خواند و اظهار کرد: شرایط مناسب باشد تا یک فرد دارای معلولیت به تنهایی بتواند یک زندگی مستقل و شرافتمندانه و با عزت داشته باشد و در امور جامعه مشارکت داشته باشد و در درون خانواده و در بستر جامعه نیز بتواند فعالیت هایش را مثل شهروند عادی انجام دهد و ما موظفیم که این حق را طبق قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اجرا کنیم.

انتهای پیام/

226526