وزیر فرهنگ:

درج نام شهید سلیمانی در تقویم‌ها تصویب شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سالروز شهادت ایشان (۱۳ دی) در تقویم‌های رسمی کشور را تصویب کرده و نام این شهید در تقویم رسمی کشور درج می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، سید عباس صالحی روز سه‌شنبه در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم درباره درج نشدن نام حاج قاسم سلیمانی در تقویم سال جاری به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: سال گذشته با فاصله کمی از شهادت حاج قاسم سلیمانی (۱۳ دی) در شورای عالی انقلاب فرهنگی این بحث مطرح و نام شهید سلیمانی در سالروز شهادت ایشان در تقویم سال قرار گرفت. اما معمولا تقویم های هر سال از مهر یا آبان آماده و در دی‌ماه تولید می شود، لذا نام سردار شهید سلیمانی در تقویم سال ۱۴۰۰ خودش را نشان می دهد.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

سامانه سبد قرآنی؛ تجمیع محصولات قرانی

صالحی همچنین درباره مطالب مطرح شده در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآنی گفت: محور های مختلفی در این جلسه ارائه شد و محل گفت و گو قرار گرفت. یکی از دستاوردهای خوبی که امروز رونمایی شد و می تواند مبنایی برای اتفاق های خوب در فضای کشور باشد سامانه سبد قرآنی بود.

صالحی ادامه داد: رونمایی از این سامانه به اتفاقات خوب قرآنی کمک می کند که ما هم نقطه‌های قوت خود را بیابیم و هم این که نقطه های خلا در کجا قرار دارد تا نسبت به نقطه قوت تقویت های لازم انجام شود و نسبت به نقاط ضعف نیز کارهای لازم انجام شود.

وی افزود: بحث دیگر امروز آیین نامه جامعی بود که ستاد عالی مسابقات قرآن کریم ارائه کرد با این نگاه که مسابقات قرآنی داخلی و حضور در فضای بین‌المللی فرصتی را در حوزه های مختلف حفظ، قرائت و معارف قرآنی ایجاد می‌کند که در یک رقابت خوب در یادگیری و انتقال متن قرآن و معارف قرآن مجموعه شرکت کنندگان با حضور خود تاثیرگذاری های قابل توجهی دارد.

صالحی افزود: در این آیین‌نامه کمک شده به اینکه بتوانیم بهره‌وری بیشتری از جریان مسابقات داخلی و بین المللی قرآن پیدا کنیم که امروز نیز مورد توجه اعضای جلسه بود و به تصویب رسید.

در نشست امروز از سه اثر قرآنی از جمله کتاب ترکش دوست‌داشتنی، نخستین فونت رایانه‌ای مصحف شریف و سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

226435