معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با پرسون؛

ایجاد زندگی مستقل همراه با شان اجتماعی معلولان، از اهداف مناسب سازی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف ما از مناسب سازی و ایجاد دسترس پذیری در محیط شهری این است که فرد دارای معلولیت زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی توام با مشارکت موثر اجتماعی درون خانواده و بستر جامعه داشته باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، وحید قبادی دانا در گفتگو با خبرنگار پرسون؛ با بیان اینکه هدف از اجرای مناسب سازی و ایجاد دسترس پذیری در محیط شهری این است که فرد دارای معلولیت زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی توام با مشارکت موثر اجتماعی درون خانواده و بستر جامعه داشته باشد گفت: بیش از یک میلیون و 600 هزار فرد دارای معلولیت با شدت و نوع مختلف معلولیت در کشور تحت پوشش بهزیستی هستند که نیمی از آنها دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند و مهم است با مناسب سازی و دسترس پذیری شرایط آنها مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دسترس پذیری فقط برای افراد دارای معلولیت جسمی نیست بلکه سایر گروههای معلولیت بینایی، شنوایی، ذهنی را نیز در بر می گیرد همچنانکه 5 هزار و 500 ناشنوا در استان یزد هستند.


بیشتر بخوانید؛

ارائه 22 خدمت در سطح اولیه در مراکز مثبت زندگی


قبادی دانا با اشاره به موفقیت 50 دانش آموز دارای معلولیت در کنکور سراسری و کسب رتبه زیر هزار در کشور گفت: 120 نفر از افراد دارای معلولیت یزد نیز دانشجو هستند.

وی تعداد معلولین ضایعه نخاعی کشور را 27 هزار نفر ذکر کرد و گفت: 600 نفر از معلولین ضایعه نخاعی در استان یزد هستند.

رئیس بهزیستی کشور معلولین را بزرگترین اقلیت کشور برشمرد و گفت: حقوق این گروه باید به نحوی شایسته فراهم کنیم و آنها را به رسمیت بشناسیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

226393