دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوشهر خبر داد:

کشف ۱۱ تن و ۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در استان

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوشهر از کشف ۱۱ تن و ۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۳۸هزار حبه قرص روان گردان اعتیاد آور در ۹ ماه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، ارسطو ترکمان منش افزود: از این میزان پنج تن و ۱۶۸ کیلوگرم از سوی اداره کل اطلاعات، چهار تن و ۸۸۲ کیلوگرم پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۹۶۳کیلوگرم از سوی مرزبانی، ۱۴ کیلوگرم از سوی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و سه هزار و ۵۰۰ کیلو گرم نیز در قالب عملیات‌های مشترک استان‌های فارس و هرمزگان کشف شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مواد مخدر کشف شده در استان بوشهر از نوع تریاک و حشیش بوده است عنوان کرد: از مجموع کشفیات مواد مخدر در استان پنج تن و ۷۷۵ کیلوگرم معادل ۵۰ درصد در حوزه آبی کشف شده است.

ترکمان منش یادآور شد: در این مدت ۳۰ باند کلان و شبکه‌های ترانزیت مواد مخدر در حوزه آبی و خشکی منهدم و ۲هزار و ۳۴۸ نفر از مرتبطان با جرائم مواد مخدر دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شده است .

به گفته ترکمان منش در این مدت ۱۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از خودرو، موتور و شناور در استان توقیف شده است.


بیشتر بخوانید؛

9 کیلوگرم مواد مخدر شیشه کشف شد


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: کشفیات مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی کاهش ورود مواد مخدر از سوی استان هرمزگان به دلیل کنترل‌ها و گشت‌های ساحلی انجام شده، کاهش خروج مواد مخدر از استان به سمت خوزستان، کنترل پلاک‌های غیربومی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقویت شناوری دریابانی که باعث گشت و ناامنی دریا برای قاچاق‌چیان شده را از جمله عوامل کاهش کشفیات مواد مخدر در استان عنوان کرد.

ترکمان منش در خصوص معتادان متجاهر استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا محلی برای غربالگری معتادان متجاهر با همکاری دانشگاه و بهزیستی در شهرستان‌های جنوبی، مرکز استان و شهرستان دشتستان پیش بینی شده که با انجام عملیات پاکسازی نقاط آلوده نسبت به جمع آوری معدودی از معتادان متجاهر اقدام شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: براین اساس هر ۱۴ روز یک بار عملیات جمع آوری و پاکسازی به صورت دوره ای از سوی پلیس انجام شده و از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه ۲۳۵ نفر معتاد متجاهر جمع آوری و با دستور قضایی تحویل مرکز ترک اعتیاد شده اند.

منبع: ایرنا

226176

مطالب مرتبط