مدیر کل محیط زیست استان کرمان در گفتگو با پرسون؛

کشف جسد پلنگ گرفتار در تله آهنی/ عوامل تله‌گذاری دستگیر شدند

مدیر کل محیط زیست استان کرمان در گفت‌وگو با پرسون گفت: جسد یک پلنگ ایرانی که درتله آهنی گرفتار شده بود اواخر آذر ماه در جنوب استان کرمان کشف شد.

مرجان شاکری در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون، اظهار کرد: طبق گزارشات رسیده مبنی بر به دام افتادن یک قلاده پلنگ ایرانی و احتمال کشته شدن آن از طریق شلیک گلوله توسط افراد ناشناس این موضوع توسط اداره کل مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: بعد از بررسی‌های انجام شده آثار پلنگ از جمله مو و خون و بقایایی از پوست بر روی تله پیدا شد و این موضوع جهت حصول نتیجه به مقامات قضایی گزارش گردید که طی پیگیری‌های انجام شده فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: این اتفاق در مرز بین استان کرمان و هرمزگان به وقوع پیوسته و این منطقه جزئی از مناطق چهارگانه و تحت حفاظت سازمان محیط زیست نمی‌باشد.


بیشتر بخوانید؛

رهاسازی پلنگ ایرانی از تله پس از سه روز


شاکری با اشاره به نا امن بودن این منطقه و حساسیت ویژه در خصوص حمل اسلحه غیرقانونی توسط برخی از افراد، بیان کرد: این موضوع با تحقیقات پلیس اطلاعات و امنیت و همکاری لازم از سوی محیط بانان اداره کل محیط زیست استان کرمان مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش پرسون، این دومین جسد از گونه پلنگ ایرانی است که در طی دو هفته اخیر در جنوب کشور در تله‌های آهنی گرفتار و کشته می‌شوند. پلنگ ایرانی یکی از ارزشمندترین گربه‌سانان ایران است که جمعیت آن به علت تخریب زیستگاه، شکار و کمبود طعمه در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

گفت‌وگو از مسعود لاهوت

225965