گزارش پرسون از تصمیم گیری عجولانه مسئولان عراقی؛

بخشنامه ای با عمری کمتر از 24 ساعت/ لغو مجدد ممنوعیت تردد مسافران از مرز «باشماق»

مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه هفته گذشته در دستورالعملی اعلام کردند که برای جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی هرگونه تردد مسافر از مرز باشماق تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد، ولی این دستور کمتر از یک روز لغو گردید.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، کمتر از 24 ساعت از تصمیم اقلیم کردستان عراق برای ممنوع شدن تردد مسافر در مرز باشماق مریوان نگذشته که دوباره تردد مسافرین از این پایانه مرزی از سر گرفته شده است.

پنجشنبه هفته گذشته دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی، تردد در مرز باشماق تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

اجرای عملی این بخشنامه از دیروز جمعه 5 (دی) آغاز گردید و طبق آن مسافران هر دو کشور می بایست سریعا از مرز خارج شوند و به کشور خود بازگردند، ولی این بخشنامه عمری کمتر از 24 داشت و از امروز دوباره تردد مسافرین از مرز باشماق از سرگرفته شد.

فرید حق پناه؛ مدیرکل گمرک باشماق مریوان با تایید این خبر به خبرنگار پرسون گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته طرف عراقی اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی تردد مسافر از مرز باشماق از هر دو طرف ممنوع می باشد.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان ادامه داد: لذا مقرر گردید که این تصمیم از دیروز جمعه عملی شود که این تصمیم گیری اقلیم کردستان عراق چند ساعت بیشتر طول نکشید و از صبح امروز دوباره تردد مسافر از مرز باشماق به حالت عادی خود برگشت.


بیشتر بخوانید؛

ممنوعیت تردد مسافر در مرز باشماق مریوان تا اطلاع ثانوی


حق پناه گفت: بنابراین مسافرین می توانند با داشتن گواهی کتبی مبنی بر سلامت جسمی و عدم ابتلا به کرونا از مرز باشماق به اقلیم کردستان عراق تردد داشته باشند.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان تصریح کرد: البته این قانون برای اتباع هر دو کشور صدق می کند و تنها شرط تردد داشتن این مدارک می باشد.

تصمیم عجولانه دولت اقلیم کردستان عراق برای جلوگیری از تردد مسافر از مرز باشماق کردستان برای بسیاری از اتباع ایرانی و عراقی مشکلات بسیاری پیش آورد.

لغو دستورالعمل اجرایی کمتر از 24 ساعت بسیاری از برنامه ریزی های مسافرین دو کشور را عملا برهم زد.

تصمیم مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق در این باره بسیار عجولانه و غیرتخصصی بود و در صورت تکرار این دستورالعمل ها و تصمیمات عجولانه باید به نوعی شاهد یک بی نظمی در مرز باشماق که یکی از پایانه های مهم مرزی بین کشور ایران و عراق است، باشیم.

آیین مهر ـ استان کردستان

225907