کتاب‌فروشی را می‌شناختم که از جن‌ها در حمام زنانه می‌نوشت!


بهمن پگاه راد، روزنامه‌نگار و نویسنده کیهان بچه‌ها در مورد یکی از تجربه‌های متفاوت روزنامه‌نگاری خودش به خبرنگار پرسون گفت: روزی با شخصی مصاحبه کرده که در دوران کودکی قصه‌هایی با موضوع جن روی دفترهای فیلی می‌نوشت.

به گزارش سایت خبری پرسون، «بهمن پگاه راد» خاطره خود را در این رابطه چنین نقل می‌کند: در دهه‌ی 40 شمسی که دانش‌آموز بودم، صاحب یک کتاب‌فروشی در شیراز برای این که دفترهایش را به فروش برساند، پشت آن‌ها قصه‌هایی در مورد جن می‌نوشت. جنس کاغذی که رویش می‌نوشت، «کاغذ فیلی» بود. یکی از داستان‌هایش هم «جن در حمام» نام داشت. نام آن شخص آقای «بلادی» بود.


بیشتر بخوانید؛

کرونا، ریش و موی مردان را بلند کرد!

یلدا را هستی آبستن شد!


این روزنامه‌نگار شناخته شده شیرازی به خبرنگار پرسون گفت: در دهه‌ی 70 من بخش‌هایی از آن داستان‌ها را به صورت پاورقی در روزنامه‌ی خبر جنوب چاپ کردم؛ آن‌ها را با عنوان «فروشنده‌ای که جزوه‌های جن می‌فروخت» با نام آقای بلادی منتشر کردم. پس از این که ایشان از من پرسیدند چرا نام کوچک من را نمی‌نویسید، گفتم من نام کوچکتان را که نمی‌دانم. آقای بلادی گفتند که نام کوچکشان «زین‌العابدین» است؛ «زین‌العابدین بلادی».

پگاه راد این را نیز گفت که در همان سال‌ها مصاحبه‌ای نیز با آقای بلادی داشت که در روزنامه منتشر شده بود.

به گزارش پرسون، «زین‌العابدین بلادی» صاحب یکی از قدیمی‌ترین کتابفروشی‌های شیراز بود که چندین سال پیش به علت کهولت سن درگذشت. او به عنوان کسی که کتاب‌هایش را به صورت کرایه‌ای در اختیار فرهنگ‌دوستان قرار می‌داد شناخته می‌شد.

سعید دهقانی - فارس

225893