سرپرست کانون پرورش فکری فارس خبر داد:

مرکز فرهنگی هنری شهر «اوز» به زودی افتتاح می‌شود

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی مرکز فرهنگی هنری اوز خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سعیدرضا کامرانی صبح شنبه با حضور در مرکز فرهنگی هنری اوز، با فرماندار این شهر دیدار کرد و سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در نشست سرپرست کانون و فرماندار شهرستان اوز در رابطه با برآورد هزینه تکمیل ساختمان و رفع نیازهای مرکز اوز بحث و گفتگو شد.

علی‌اصغر علی پور، فرماندار شهرستان اوز با اشاره به اهمیت اقدامات کانون در کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودک و نوجوان، تولید سرگرمی‌های سازنده، انجام اقدامات پژوهشی و آموزشی در حوزه کودکان و نوجوانان و نگاه ویژه به کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان و ضمن برشمردن اقدامات چند سال گذشته شهرستان که منجر به معرفی اوز به عنوان شهر دوست‌دار کتاب کودک و کسب مدال برنز یونیسف شد، خواستار تسریع در راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر اوز و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز ساختمان در دست احداث شد.


بیشتر بخوانید؛

کتاب‌های شبه‌روشنفکران به فروش نمی‌رود/ علیه ما جوسازی می‌کنند


سرپرست کانون فارس نیز ضمن تقدیر از بانیان خیر پروژه، عبدالرحمان خضری، محمد خضری و محمد فقیهی و اشاره به این موضوع که ساختمان در دست احداث کانون در شهرستان اوز، مجموعه‌ای کم‌نظیر در سطح استان بوده و بستر بسیار مناسبی را برای پرورش کودکان و استعدادیابی آنها برای توسعه آتی شهرستان فراهم خواهد آورد، گفت: برای پیشرفت یک جامعه و یک شهر، اولین موضوع مهم، فراهم آوردن بستر فرهنگی است.

اوز به عنوان شهر دوست‌دار کتاب موفق به کسب مدال برنز یونیسف شده است.

کامرانی گزارشی از کمبودهای مرکز اوز را ارائه داد و تسریع در تأمین مربی و نیروی کار مرکز را گامی در جهت پیشبرد بهتر اهداف کانون و پرورش کودکان ونوجوانان دانست.

سرپرست کانون فارس افزود: شهر اوز از جمله شهرهایی است که در حوزه مسائل فرهنگی، پیشرو بوده و در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از جمله هفت شهر برتر کشور است در حالی که ۶ شهر دیگر همگی مراکز استان‌ها هستند؛ همچنین در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، مدال برنز سازمان یونیسف به شهرستان اوز تقدیم شده است و با وجودی که این شهرستان، تازه تأسیس است به نسبت جمعیت دارای ۶ کتاب‌خانه است که به نسبت دیگر شهرستان‌ها از نظر سرانه کتاب، با همت خیران و نیکوکارانش در وضعیت خوبی است.

مرکز فرهنگی هنری اوز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در زیربنایی به متراژ ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر ساخته شده است.

منبع: مهر

225859

مطالب مرتبط