معاون سیاسی وزیر کشور:

برخی ها با دوگانه سازی گفتمان رهبری، اهداف دیگری را دنبال کنند

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس گفتمان مقام معظم رهبری، هدف نهایی، «خنثی سازی تحریم ها» و هدف عملیاتی «رفع تحریم ها» است، افزود: این گفتمان و هدف گذاری کاملاً واقعی است، اما برخی تلاش می کنند با دوگانه سازی های کاذب، از این دو مساله اهداف دیگری را دنبال کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در ششمین همایش معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری های سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس در محل وزارت کشور برگزار شد، با یادآوری این که مقام معظم رهبری تأکید کردند که اگر شرایط رفع تحریم ها فراهم شود، حتی یک ساعت هم نباید برای رفع تحریم ها تأخیر کرد، ادامه داد: این یک گفتمان به هم پیوسته است که ابتدا یک هدف دورنما و سپس یک هدف عملیاتی کوتاه مدت را به ما نشان می دهد. بر اساس این گفتمان، هدف نهایی، «خنثی سازی تحریم ها» و هدف عملیاتی «رفع تحریم ها» است.

​ وی توضیح داد که طبیعی است ذیل این گفتمان، هر دو هدف باید پیگیری شود. این گفتمان و هدف گذاری کاملاً واقعی است و هیچ نوع دوگانه ای هم وجود ندارد؛ اما برخی تلاش می کنند با دوگانه سازی های کاذب، اهداف دیگری را دنبال کنند اما ما باید حواسمان باشد که درگیری این حواشی نشویم.

عرف با تأکید بر این که مصادیق این نوع دوگانه سازی ها را در حوزه های مختلف مشاهده می کنیم، گفت که مثلاً مدتی درباره کرونا به دوگانه «سلامت- مذهب» دامن زدند. بعد که با هوشیاری مردم نتیجه ای از این دوگانه نگرفتند، دوگانه «سلامت – معیشت» را درست کردند و الآن هم مدتی است که دوگانه های دیگری درباره واکسن کرونا تولید و پخش می شود. به عنوان مثال، دوگانه «خرید – تولید واکسن کرونا» از این نمونه دوگانه سازی ها است.


بیشتر بخوانید:

چرا بسته معیشتی کرونا به برخی از افراد اعطا نشد؟

عدم خرید واکسن کرونا نپیوستن به FATF نیست؛ بلکه تبعیت از تحریم‌های آمریکاست


وی تأکید کرد: عقل سلیم حکم می کند که در فرایند مقابله با کرونا هر دو هدف همزمان پیگیری شود که طبعاً در دولت انجام می شود و به موازات تلاش برای تولید واکسن ایرانی کرونا، همه اقدام های لازم برای تهیه و خرید واکسن کرونا هم در حال انجام است. بنابراین دوگانه ای در این زمینه وجود ندارد. البته در زمینه ها و حوزه های دیگر هم این نوع دوگانه سازی های کاذب وجود دارد که چشم انداز و نقطه غایی آن ها در اصل، هدف قرار دادن یکپارچگی کشور و انسجام ملی است.

در ششمین همایش ویدئو کنفرانس معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور، ضمن ارزیابی آخرین وضعیت آمادگی استان ها برای برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت فراگیر، توصیه ها و راهبردهای لازم در این زمینه به روسای ستادهای انتخاباتی استان ها ارائه شد.

225776