نشست اعضای خانه سینما با وزیر کار؛

۷۶ هزار هنرمند کمک هزینه معیشتی دریافت می کنند

​اعضای شورای مرکزی خانه سینما به نمایندگی از هنرمندان در نشستی ۳ساعته با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح مسائل و مطالبات قانونی خود پرداختند و خواستار رفع مشکلات خود به صورت دائمی شدند.

به گزارش پرسون، منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما با اشاره به بحث نظام بیمه‌ای مشاغل آزاد در حوزه بازنشستگی گفت: هم اکنون حقوق بازنشستگی یک هنرمند بعد از ۳۰ سال کار حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که رقم بسیار کمی است.

شاهسواری خاطرنشان کرد: در ایام کرونا، مبلغی از کسی دریافت نکرده‌ایم اما توقع داریم که حمایت شویم.
فاطمه معتمدآریا نیز در این نشست گفت: وضعیت هنرمندان ورای آن چیزی است که از صدا و سیما می‌بینیم و می‌شنویم. شهروندانی هستیم که وظایف اجتماعی داریم و بر اساس آن تربیت می‌شویم و رشد پیدا می‌کنیم.

وی افزود: بخش مهمی از زندگی ما که همان مسائل معیشتی است که هرگز در جامعه بازگو نشده است.


بیشتر بخوانید؛

شاهسواری بازهم مدیرعامل خانه سینما شد

بیانیه «خانه سینما» درباره شرایط بحرانی کرونا در پروژه‌های سینمایی


این هنرمند کشورمان معتقد است: در راس یک جامعه متمدن آموزش قرار دارد که بخش تعریف شده آن بر عهده آموزش و پرورش و بخش تعریف نشده آن بر عهده هنرمندان است؛ بنابراین باید بتوانیم هنرمندان را از لحاظ بیمه، معیشت و بازنشستگی حمایت کنیم. هم اکنون هنرمندانی هستند که با ۹۰۰ هزار تومان بازنشسته شده اند، ما می‌خواهیم که هنرمندان از حقوق شهروندی برخوردار باشد.
امین تارخ، در این نشست با بیان اینکه ذکر جزئیات نیازها و مطالبات شخصی و مادی هنرمندان در شأن اهالی هنر نیست، گفت: حیثیت و آبروی اهل هنر و کرامت آن‌ها بسیار مهم است.

وی افزود: دست اندرکاران صنوف مختلف در ایام کرونا در مقطعی توانستند مشغول به کار شوند اما اهالی هنر متاسفانه چند ماهی است که بیکاری مدوامی را تحمل می‌کنند؛ بنابراین باید حمایت‌هایی از سوی دولت صورت گیرد. البته اهالی هنر و سینما هر چند در مقطعی کار دارند اما در مقطعی دیگر خانه‌نشین هستند و با بیکاری‌های مقطعی مواجه‌اند که باید طوری برنامه ریزی شود که افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند در دوران پیری و بازنشستگی حمایت شوند و جوانان فعال در این حرفه به آینده و دوران پیری امیدوار باشند و نهادی از آن‌ها حمایت کند و صدای آن‌ها را بشنود.

225642

مطالب مرتبط