سقف معافیت مالیاتی در سال ۱۴۰۰ مشخص شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه جزئیات مصوبات بودجه‌ای جلسه امروز کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: ادامه رسیدگی به بندها و مواد لایحه بودجه سال 1400 با حضور حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمییسون مصوب کردند صد در صد وجوه اداره شده پرداختی مربوط به وام‌های دانشجویی از سال 1385 تا 1399 به میزان 150 میلیارد تومان واریزی به خزانه کل کشور، برای کمک به صندوق رفاه دانشجویان به سرمایه صندوق اضافه شود تا وزارت علوم بتواند از این طریق به دانشجویان دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور وام شهریه پرداخت کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در همین راستا ادامه داد: البته مبالغی از این محل توسط وزارت علوم در اختیار دانشگاه آزاد نیز قرار خواهد گرفت تا وام شهریه به دانشجویان پرداخت شود.

خدابخشی با اشاره به مصوبه دیگر اعضای کمیسیون در ارتباط با حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان کشوری بیان داشت: اعضای کمیسیون با میزان افزایش 25 درصدی حقوق مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیئت علمی، قضات و بازنشستگان مندرج در لایحه بودجه 1400 موافقت کردند.

وی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر اعضای کمیسیون درباره سقف معافیت مالیاتی در سال آینده، گفت: میزان سقف معافیت مالیاتی برای سال 1400 به طور سالانه 48 میلیون تومان و به عبارت دیگر حقوق‌های دریافتی تا سقف 4 میلیون تومان معاف از مالیات خواهد بود. همچنین میزان معافیت مالیاتی سالانه برای مستقلات اشخاص هم سالانه 36 میلیون تومان تعیین شد و به عبارت دیگر مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا 36 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

225435