آغاز هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور و بازگشت پرسپولیس به مسابقات

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی از امروز با دیدار سپاهان اصفهان و مس رفسنجان آغاز می شود که دیدارهای معوقه قرمزهای پایتخت پس از بازگشت به کشور از این هفته برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز(سه شنبه) آغاز می‌شود و همچنین قرار است در کنار آن یکی از بازی‌های عقب افتاده هم به انجام برسد. با این وجود مهمترین بازی هفته هشتم، یعنی شهرآورد پایتخت به زمان نامعلوم دیگری موکول شد. اما مجددا باید به این مساله اشاره داشت که هنوز هم این هفته فوتبال ایران جذابیت‌های قابل ذکری دارد.

مس رفسنجان - سپاهان:

هر ۲ تیم وضعیت خوبی دارند و حالا باید برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم بروند. مس در ۲ بازی اخیر به برتری رسیده و در سه بازی گذشته خود گلی دریافت نکرده است. در سوی مقابل سپاهان نیز به واسطه برد روحیه‌بخش در آخرین دیدار خود در برابر نساجی به استقبال این بازی می‌آید.

شهرخودرو - آلومینیوم اراک:

اگر شهرخودرو این بار هم شکست بخورد و هت‌تریکش کامل شود باید منتظر اولتیماتوم جدی از سوی فرهاد حمیدوای به مهدی رحمتی باشیم. مالک باشگاه شهرخودرو پیش از این هم نشان داده که صبر و تحمل زیادی دارد. آنها مقابل تیمی صف‌آرایی می‌کنند که پنج هفته است شکست نخورده و در سه هفته اخیر به ۲ برد دست پیدا کرده است. آلومینیومی که در سه چهار هفته قبل قعرنشین بود توانست خیلی خوب خودش را به جمع تیم‌های نیمه بالایی اضافه کند. تیم رسول خطیبی برای نباختن به مشهد آمده است.

پیکان - سایپا:

دربی سکوت که حالا با توجه به بی‌تماشاگر شدن همه بازی‌ها این عنوانش به هدر رفته است. اما لغو شهرآورد اصلی پایتخت بین استقلال و پرسپولیس باعث شده تا عنوان شهرآورد پایتخت در هفته هشتم همچنان به قوت خود باقی بماند. باید دید در جدال خودروسازان، سایپای صادقی بعد از مدت‌ها بی‌خیال تساوی خواهد شد یا پیکان را نیز دچار خواهد کرد. نکته جالب ماجرا این است که تیم‌های تحت هدایت تارتار هم همیشه علاقه ویژه‌ای به مساوی داشته‌اند.


بیشتر بخوانید؛

عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، بزرگترین ضربه به فوتبال ایران است

فوتبال ایران و هزاران راه نرفته در مسیر توسعه و پیشرفت

از ترکیدن بغض عادل فردوسی پور تا عصر غم انگیز پاییزی فوتبال ایران


ذوب‌آهن - گل‌گهر سیرجان:

با کمی بی‌رحمی می‌توان جدال صدرنشین و قعرنشین را برای این دیدار متصور شد. ذوب با رحمان رضایی یکی از ۲ تیم بدون برد است و گل‌گهر با قلعه‌نویی با یک برد مجددا به صدر برگشت. آیا رحمان رضایی می‌تواند اولین برد خود به عنوان سرمربی در لیگ برتر را مقابل مسن‌ترین سرمربی لیگ تجربه کند؟ آیا امیر به تیم اسبق خود رحم می‌کند؟

ماشین‌سازی - نفت مسجدسلیمان:

یکی از بازی‌های نه چندان جذاب این هفته، حداقل روی کاغذ همین بازی است. نفت هفته قبل دست به کار بزرگی زد و دومین برد خود را مقابل تیم فولاد به دست آورد. حالا آنها باید به مصاف تیم شانزدهم جدول بروند. تیمی که با هدایت سعید اخباری در ۲ هفته اخیر کمی اوضاعش بهتر شده اما هنوز گلی نزده و بردی به دست نیاورده است. ماشین سازی در هفته هفتم برای اولین بار در این فصل کلین‌شیت کرد.

صنعت نفت - تراکتور:

مسعود شجاعی به زادگاهش می‌رود تا سومین تجربه سرمربیگری را پشت سر بگذارد. او هنم در این شهر درخشیده و هم سابقه اخراج شدن در آن را دارد. صنعت نفت همه بازی‌های خانگی خود در این فصل را برده و هیچ تیمی باج نداده است. در سوی مقابل تراکتور هنوز بیرون از تبریزی بردی را به دست نیاورده اما در ۲ بازی اخیر به اندازه پنج هفته نخست، امتیاز جمع کرده است. تماشای این بازی حساس و احتمالا زیبا را از دست ندهید.

نساجی - پرسپولیس:

و در نهایت بازی عقب افتاده هفته پنجم. جدال بین نساجیِ بحران‌زده‌ی وحید فاضلی و پرسپولیسِ پسا فینالِ لیگ قهرمانان آسیا. هر ۲ تیم برای خروج از وضعیت کنونی نیاز به برد در این دیدار دارند. آخرین جدالشان در قائمشهر با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد. با اینکه زمان زیادی نگذشته اما خیلی از نفرات داخل و کنار زمین و حتی گلزن‌های ۲ تیم در آن دیدار تغییر کرده‌ و یا رفته‌اند. با این وجود یادمان نرود پرسپولیس تنها تیم بدون باخت و بدون گل خورده لیگ است.

قرار بود در هفته هشتم شاهد بازی استقلال و پرسپولیس باشیم اما با حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و لغو سه بازی‌اش، استقلال خواهان این شد تا ابتدا بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس برگزار شود و سپس دربی به انجام برسد. این درخواست با موافقت سازمان لیگ روبرو شد و به همین دلیل تیم محمود فکری در این هفته بازی نمی‌کند.

منبع: ایرنا

225378

مطالب مرتبط