مروری بر مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته:

شناسایی گردانندگان پیج‌های غیراخلاقی در اینستاگرام

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری افرادی که به جرم کلاهبرداری تحت عنوان همسریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب و تصاویر مستهجن می کردند، خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ روج الله شهبازی پور رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: با رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا و مشاهده محتوای خلاف عفت و اخلاق منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهمان با طراحی صفحاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و مطالب غیر اخلاقی می‌نمودند و جهت انجام امور منافی عفت از افراد دعوت و مبالغی را دریافت می‌کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات کارشناسی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهمان به جهت فرار از تبعات قانونی و جلب اعتماد برخی کاربران به بهانه پرداخت کمک‌های خیریه نقدی، کارت بانکی آن‌ها را در قبال پرداخت مبالغی اجاره می کردند و مبالغ سرقتی و وجوه نامشروع حاصل از اعمال مجرمانه خود را به این حساب‌ها انتقال می‌دادند.

سرهنگ شهبازی‌ پور گفت: متهمان هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شدند صفحات شناسایی‌شده را متعلق به خود دانستند و هدف و انگیزه‌ خود از این کار را جذب دنبال کننده و کسب درآمد از این طریق اعلام کردند و در نهایت جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

تعیین مژدگانی برای پیدا کردن شاکی در فضای مجازی

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری متهم اینترنتی که با تعیین مژدگانی برای پیدا کردن شاکی اقدام به تهدید به مرگ وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد و گفت: فردی با در دست داشتن شکوائیه‌ای و مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که شخصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و فحاشی علیه وی و خانواده وی کرده است، لذا در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد وموضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب تهدیدآمیز برای شاکی کرده است.

سرهنگ صادقی گفت: با توجه به اینکه تهدید اشخاص در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی براساس قانون مجازات اسلامی جرم می‌باشد، کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی مزبور، گرداننده صفحه را مورد شناسایی قرار دادند و در نهایت طی یک اقدام پلیسی و با هماهنگی مقام قضائی وی را به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیر کردند.

این مقام سایبری افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه نمودن و فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به جرم خود اعتراف کرد و برای ادامه سیر مراحل قضایی روانه دادسرا شد.

این مقام مسئول شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را ابزاری مفید و در حین حال خطرناک معرفی کرد و گفت: حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت و کارشناسان سایبری همواره با اشراف و تسلط کامل بر فضای مجازی با مزاحمان و کلاهبرداران اینترنتی برخوردی قاطع خواهند داشت.

شناسائی فروشنده غیرمجاز آثار یکی از چهره های علمی کشور

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع نشر و فروش غیرمجاز آثار و مقاله های علمی پزشکی در فضای مجازی خبر داد و گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش غیرمجاز آثار علمی و مقاله های پزشکی وی کرده اند؛ لذا موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در اظهاراتش بیان داشت که از افراد صاحب نظر و علمی در کشور است و مقاله و جزوات بسیار زیادی در عرصه پزشکی به چاپ رسانده است؛ لکن چند روز قبل متوجه شد بدون اطلاع و کسب اجازه از وی، آثار علمی اش در کانال ها و گروه های پزشکی در حال خرید و فروش است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از ۱۰ کانال و گروه تلگرامی با بیش از ۲۰۰هزار نفر عضو در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از آثار علمی شاکی در این کانال ها و گروه ها به فروش می رسد که با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا ۳ نفر از ادمین های اصلی که در همه این کانال ها و گروه ها در فضای مجازی مشترک بودند مورد شناسایی قرار گرفتند و طی هماهنگی با مراجع قضایی هر ۳ کلاهبردار سایبری به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند.

گودرزی گفت: متهمان پس از مواجهه با ادله دیجیتال به جرم خود اقرار کردند و اظهار داشتند از دانشجویان شاکی بوده اند و با قصد انتقام جویی، این عمل مجرمانه را مرتکب شده اند.

انباری با ۳۰ میلیارد لوازم یدکی احتکاری در "خمینی شهر"

سرهنگ غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف بیش از یک هزار و ۵۰۰ قلبم انواع لوازم یدکی خودروی احتکار شده به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد و گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با پدیده شوم احتکار با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار تعداد زیادی لوازم یدکی خود در انباری واقع در شهر درچه اطلاع پیدا کرده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناس اداره صنعت، معدن و تجارت درمحل حاضر و در بازرسی های به عمل آمده بیش از یک هزار و ۵۰۰ قلم انواع لوزام یدکی خودرو را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه موجودی انبار در سامانه انبار اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده و هیچ گونه خروجی به بازار نداشته است گفت: با محرز شدن احتکار لوازم یدکی مکشوفه که ارزش آنها بنا بر اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده با دستور مقام قضائی نسبت به پلمب انبار تا تعیین تکلیف پرونده پلمب شد.

این مقام انتظامی از دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه خبر داد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی و رسیدگی به جرم ارتکابی خود به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کشف ۲۵ تن شکر قاچاق از کامیون

سرهنگ حسین علیزاده مقدم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچتسان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۵ تن شکر قاچاق در محور "خاش –زاهدان" خبر داد و گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، روز گذشته مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان حین بررسی خودروهای عبوری در محور "خاش - زاهدان" به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۲۵ تن شکر قاچاق و فاقد مجوز قانونی راکشف کردند که ارزش آن توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در پایان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می زند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان و احتکار کنندگان کالا و سودجویان اقتصادی با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.

کشف بیش از ۶ تن شیر خشک قاچاق

سردار علی اصغر مسروری فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی از توقیف دو دستگاه خودروی حامل ۶ تن و ۱۰۰ کیلوگرم شیر خشک قاچاق در مرز نهبندان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مرزداران مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود حین بازرسی از خودروهای ورودی به بازارچه مرزی، به دو دستگاه خودروی تریلی مظنون شدند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها مقدار ۶ تن و ۱۰۰ کیلوگرم شیر خشک که به صورت ماهرانه بسته بندی شده بود، با هوشیاری ماموران مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این رابطه دو دستگاه تریلی توقیف و دو متهم نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی محموله کشف شده ۵ میلیارد ریال برآورد شده که پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۴۸۱ کیلو مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس هرمزگان و کرمان

۴۸۱ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان و کرمان کشف شد.

ماموران انتظامی شهرستان "رودان" با انجام کار اطلاعاتی و هدایت عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از تصمیم قاچاقچیان مبنی بر انتقال یک محموله مواد مخدر در شهرستان "منوجان" کرمان مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

ماموران با تشکیل تیمی به محل مورد نظر اعزام و با همکاری عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "منوجان" با محاصره مخفیگاه و بارانداز قاچاقچیان در بازرسی از محل ۲۶۱ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک کشف و ضبط و در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند.

طی عملیاتی دیگر نیز، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با همکاری ماموران انتظامی استان کرمان ضمن شناسایی محل دپو مواد مخدر در روستای "مغ محمد" از توابع "منوجان"، در بازرسی از محل ۲۲۰ کیلو تریاک کشف و اقدامات پلیس برای دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

با همکاری مشترک ماموران انتظامی هرمزگان و کرمان طی ۲ عملیات جداگانه در روز گذشته یک قاچاقچی دستگیر، یک دستگاه خودرو سواری توقیف و ۴۸۱کیلو و ۱۰۰گرم تریاک کشف شد و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای احتمالی این ۲ باند ادامه دارد.

جلوگیری از خروج ۱۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای آبی میناب

سردار حسین دهی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف ۱۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در مرزهای آبی شهرستان میناب خبر داد و گفت: مرزداران پایگاه دریابانی میناب پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت (به وسیله مشک های پلاستیکی در بندر "کوهستک")، بلافاصله برای بررسی موضوع به محل شناسایی شده اعزام شدند.

وی افزود: قاچاقچیان که از حضور مرزبانان در منطقه مطلع شدند، به منظور فرار از چنگال قانون با بریدن طناب مشک های حامل سوخت که به شناورها متصل بوده از محل متواری شدند و ماموران موفق شدند در این عملیات، ۴ عدد محفظه پلاستیکی حاوی ۱۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۳۴۵ میلیون ریال برآورد کرده اند.

225021