مجازات سنگین حبس برای واحد آلاینده رودخانه در همدان

رئیس اداره محیط زیست شهرستان همدان از اعمال مجازات حبس تعزیری یا جزای نقدی برای مسوول یک واحد آلاینده به جرم تخلیه پس‌آب به داخل رودخانه خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید شعبانلو اظهار داشت: با وجود چند نوبت اخطار به متصدی این واحد و پیش بینی مهلتی برای رفع این نقص اما بی توجهی به این تذکرها موجب معرفی او به دادگاه و صدور رای شد.

وی اضافه کرد: این واحد در مجاورت رودخانه قرار دارد و به جای فراهم کردن زمینه پیشگیری از ورود پساب به داخل رودخانه، سبب آلودگی خاک و آب شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان ادامه داد: ایجاد حوضچه ای برای تسریب و ایزوله کردن پساب و در صورت بالا رفتن حجم پساب انتقال آن به تصفیه خانه شهری منطقه باید در دستور کار این واحد قرار می گرفت


بیشتر بخوانید؛

۶ واحد صنعتی آلاینده هوا با دستور قضایی پلمب شد


شعبانلو ادامه داد: مواد موجود در فاضلاب و پساب متفاوت بوده و بر اساس نوع مواد داخل آن، بر روی خاک و آب اثر منفی می گذارند و با نفوذ آب به پایین دست منابع زیر زمینی نیز آلوده می شود.

وی از دیگر آثار منفی تخلیه پساب در محل های ممنوعه را انتشار بیماری، بوی نامطبوع، ورود مواد سمی و باکتری‌ها به محیط زیست، انتقال بیماری و آلودگی آب، آسیب به پوشش گیاهی و جانوری و بافت خاک عنوان کرد.

منبع: ایرنا

224649