رشد ۱۷ درصدی نرخ سهام پی پال از زمان فعالسازی قابلیت خرید بیت کوین

یکی از آخرین گزارش های وب سایت خبری تحلیلی کوین تلگراف حاکی از آن است که نرخ سهام شرکت مشهور ارائه خدمات پرداختی با عنوان پی پال(PayPal) اخیرا رشد ۱۷ درصدی داشته است و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار کریپتو بر این باورند که علت اصلی این صعود ارزشی، فعال شدن قابلیت خرید بیت کوین به این پلتفرم است.

به گزارش سایت خبری پرسون، شواهد نشان می دهند که سهام این شرکت در روز دوشنبه توانسته است رکورد جدیدی را به ثبت برساند به طوری که از مورخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) که قابلیت خرید رمزارز بیت کوین برای کاربران آمریکایی این پلتفرم اضافه شد تاکنون تا ۱۷ درصد افزایش نرخ داشته است. کاملا مشهود است سهام پی پال در مقایسه با بازار نزدک و به طور کلی بازار سهام آمریکا عملکرد قوی و مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

از طرفی به طور کلی سهام های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات یا آی تی در بازار نزدک از مورخ ۱۲ نوامبر تاکنون رشدی در حدود ۶/۵ درصد را به نمایش گذاشته اند. علاوه بر این شاخص گسترده اس اَند پی ۵۰۰ سهام های بزرگ نیز در مدت مشابه رشد ۳/۵ درصدی را داشته است.

در ادامه نموداری برگرفته از وب سایت barchart.com را مشاهده می کنید که عملکرد سهام شرکت پی پال را در بازه زمانی سه ماهه نشان می دهد.

از طرف دیگر باید توجه داشت که فعال شدن ارزهای دیجیتال یا رمزارزها در پلتفرم پی پال را نباید به عنوان تنها دلیل رشد سهام و عملکرد موفق آن در نظر گرفت ولی واقعیت این است که تصمیم پی پال مبنی بر استقبال از حوزه دارایی های دیجیتال از جمله بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، زمینه را برای توسعه و گسترش رمزارزها در مناطق مختلف جهان هموار کرد. برخی ازکارشناسان معتقدند که در آینده، قیمت بالاتر بیت کوین نیز می تواند تاثیرات مثبتی به روی قیمت سهام پی پال داشته باشد.

به علاوه شواهدی وجود دارند که نشان می دهد احتمالا تصمیمات شرکت پی پال نیز بر صعود اخیر نرخ بیت کوین موثر بوده است. داده های موجود در صنعت کریپتو حاکی از آن هستند که شرکت پی پال در هفته های منتهی به فعالسازی بخش کریپتو در پلتفرم خود حدود ۷۰ درصد از بیت کوین های تازه ماین شده یا استخراج شده را خریداری کرده است.

اگر چه نتایج و تخمین های موجود متفاوت هستند ولی تحقیق و مطالعه ای که در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) در رابطه با ۵۰۰۰ نفر انجام شد نشان می دهد که ۶/۲ درصد از افراد ساکن در آمریکا با سن بیشتر از ۱۸ سال اقدام به خرید بیت کوین کرده اند. از طرفی ۷/۲ درصد از ۵۰۰۰ نفر مورد مطالعه نیز گفتند که قصد دارند به زودی برای اولین بار بیت کوین بخرند.

با توجه به این اعداد و ارقام می توان ادعا کرد که ارزهای دیجیتال یا رمزارزها می تواند تاثیر شگرفی به روی توسعه درآمد زایی شرکت پی پال داشته باشد. به عنوان مثال می توان به پلتفرم Cash App اشاره کرد که از زمان فعالسازی قابلیت خرید بیت کوین در آن با جهش درآمدی روبرو شده است. جالب است که ۸۰ درصد از درآمد Cash App در فصل سوم سال به کارمزدهایی مربوط می شود که بابت خرید بیت کوین از کاربران دریافت کرده است.

224459