برای نخستین بار در تاریخ وزنه برداری؛

دختران وزنه‌بردار کشور به پیکارهای جوانان جهان اعزام می شوند

نایب رییس زنان فدراسیون وزنه‌برداری از اعزام دختران وزنه‌بردار کشور به پیکارهای جوانان جهان برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، «مریم منظمی» اظهار داشت: اکنون برای دو مسابقه آماده می‌شویم. ابتدا خود را برای رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری جوانان جهان که از ۱۵ تا ۲۸ اسفند در عربستان برپا خواهد شد، آماده می‌کنیم. اردوی جوانان در کنار تیم بزرگسالان برپا خواهد شد. در این اردو نوجوانان هم حضور دارند و این وزنه‌برداران برای اولین بار راهی مسابقات جهانی می‌شوند.

وی اضافه کرد: جوانان اولین بار به مسابقات برون مرزی می‌روند و در آنجا خود را محک می‌زنند. اطمینان دارم بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهند تا به مدال برسند.

نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: بزرگسالان نیز باید تا اسفند در اردو باشند تا به مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان اعزام شوند. پیش از این فدراسیون جهانی اعلام کرده بود که این رقابت‌ها اوال امسال برگزار می‌شود اما طبق شنیده‌ها تاریخ این مسابقات تغییر کرده و به ۲۳ تا ۲۵ فروردین موکول شده است.


بیشتر بخوانید؛

محرومیت خواهران محبوب منصوریان بخشیده شد

بانوی کماندار پارالمپیکی ایران کرونا را شکست داد


وی یادآور شد: اردوی تیم ملی خیلی خوب بود و «اکبر خورشیدی» مشاور فنی تیم از دختران راضی بود. اردوها کاملا در شرایط قرنطینه برگزار شد. تعداد کم وزنه‌برداران سبب شد تا رسیدگی بهتری به آنان شود و بازدهی آنان خیلی بهتر بود. وزنه‌برداران از لحاظ تکنیکی خیلی پیشرفت داشتند.

منظمی در خصوص وضعیت «الهام حسینی» نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری زنان گفت: حسینی یک دوره فشرده را زیر نظر پزشک به فیزیوتراپی پرداخت و اکنون هم زیر نظر خورشیدی تمرینات را شروع کرده است. در این اردو «پریسا جهانفکریان» عملکرد امیدوار کننده‌ای داشت و مورد تایید خورشیدی بود. «ریحانه سیدی» و «فروغ یونسی» هم رکوردهای خوبی در رده سنی خود ثبت کردند.

منبع: ایرنا

224236

مطالب مرتبط