ثبت نام 60 درصد از دارندگان سهام عدالت به روش غیرمستقیم در سجام

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: 60 درصد افراد از طریق سامانه الکترونیکی و غیر حضوری مبادرت به ثبت نام نمودند که مجموع ثبت نام کنندگان به 23 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهامدارانی که میخواهند در مجامع الکترونیک حضور یابند و یا سود دریافت نمایند می بایست شماره شبای خود را در سامانه سجام به ثبت رسانده و در داخل بازار سرمایه یکبار احراز هویت شده باشند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از نهادهای مالی و کارگزاری ها به صورت رایگان اقدام به ثبت نام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت نمودند.

علیرضا ماهیار از ثبت نام 174 هزار نفر از روز پنج شنبه تاکنون خبر داد و افزود: 60 درصد افراد از طریق سامانه الکترونیکی و غیر حضوری مبادرت به ثبت نام نمودند که مجموع ثبت نام کنندگان به 23 میلیون نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید؛

احتمال ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان آذرماه

70 درصد سهامداران یزدی سهام عدالت، روش غیر مستقیم را برگزیدند


وی در خصوص ازدحام افراد در فرآیند ثبت نام افزود: با توجه به اطلاع رسانی گسترده از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی و شبکه های رسانه ملی مبنی بر ورود سهامداران سهام عدالت روش غیر مستقیم به باشگاه بزرگ بازار سرمایه، تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سجام برای احراز هویت به 7 برابر رسید.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: این افراد با دریافت کد بورسی فعال، از طریق درگاههای مختلف به آخرین اطلاعات و وضعیت سهام خود دسترسی خواهند داشت.

وی از انتخاب اعضای هیئت مدیره در شرکت های بورسی و سرمایه گذاری خبر داد و گفت: بسیاری از سهامداران ضمن ثبت نام در سامانه سجام تمایل دارند به عنوان کاندیدای هیئت مدیره شرکت نمایند وبه همین منظور برای تایید صلاحیت از طریق شرکت بورس و اوراق بهادار نیز اقدام نموده اند که پیش بینی می شود تا اوایل بهمن ماه تعداد زیادی از هموطنان ما به این جامعه بزرگ ملحق شوند.

منبع: تسنیم

223983